Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Vincent's MX6 Klze turbo pr0ject.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Za 10 Nov, 2012 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

louray schreef:
Ik zou je zeker een olie koeler aanraden en je koeling extra aandacht geven.
Meeste blokken lopen hierop stuk. Welke olie gebruik je?


Shell Helix Ultra Extra 5W30

Ik ben net bezig met het oliekoelerplan. Helemaal aangezien in de toekomst de turbo de boel ook nog meer zal verwarmen. Ik zal maandag even een paar foto's maken van de oliekoelers die ik heb aangeschaft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 10 Nov, 2012 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik heb de spanrol vervangen met een rol van fiat. Deze had dezelfde diameter. De spanrol heb ik uitgedraaid en het originele lager van de mazda ingekrompen.

Heb je hier misschien ook een foto van, snap het namelijk niet helemaal. Shocked
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Za 10 Nov, 2012 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal je adviseren motul olie, kendall, of iets dergelijks te gebruiken. Ik denk dat 5W40 of misschien 5W50 een optie is. Vooral motul, deze bevat ester. En heeft zeer goede smeereigenschappen en er blijft een oliefilm achter bij motor uit. In iedergeval beter dan andere olieen. Alleen het is prijzig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Za 10 Nov, 2012 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb al een keer Excellium 5W-50 geprobeerd maar hiermee bleven mijn klepstoters tikken. Ik heb 5w-40 nog niet geprobeerd maar, de 5w-30 kan ik goedkoop aankomen. Ik vervang om die reden mijn olie iedere maand en tot nu toe elke v6 die ik heb gehad was binnen 3 maanden brandschoon van binnen. Maakt dat met dit blok niet uit aangezien het zgan is.

@rob.showa

Ik zal maandag kijken of het lukt om een foto te maken van de rol op de auto. Los heb ik er geen foto's van gemaakt.

Ik heb een looprol van een fiat gepakt die dezelfde diameter heeft en ook 4 groeven heeft voor de multiriem. Vervolgens had ik het probleem dat de bevestiging van de 2 poulie's anders was. Ik heb de lagers uit bijde poulie's geperst met het idee, dan zet ik het originele lager van de mazda erin. Op deze manier kan ik de originele bout gebruiken om hem vast te zetten. Het lager van de fiat was alleen 1mm kleiner dus het mazdalager paste niet in de poulie. De passing heb ik toen 1mm groter uitgedraaid zodat het wel paste. Nu heb ik dus de fiat poulie met mazda lager.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Zo 11 Nov, 2012 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

louray schreef:
Ik zal je adviseren motul olie, kendall, of iets dergelijks te gebruiken. Ik denk dat 5W40 of misschien 5W50 een optie is. Vooral motul, deze bevat ester. En heeft zeer goede smeereigenschappen en er blijft een oliefilm achter bij motor uit. In iedergeval beter dan andere olieen. Alleen het is prijzig!


Esters, zijn chemische toevoegingen die olie moleculen beter laten hechten met vreemde stoffen.

Bij ons op het werk zitten die esters bv. in de walsolie, zodat de olie beter samen gaat met water en zo een emulsie vormt. er zit echter wel een maar aan, die emulsie moet in beweging blijven anders stijgt de olie evengoed nog uit.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Zo 11 Nov, 2012 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ja maar Total olie kan je niet vergelijken met Motul he. Maar je hebt gelijk die klepstoters zijn altijd wel hoorbaar bij de v6'en. Aangezien je het vaak ververst kan het denk ik geen kwaad.

@ Marcel: +1!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Ma 19 Nov, 2012 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb geprobeerd om wat foto´s te maken van de poulie maar, zo op de auto lukt het niet om met mijn "oldtimer toestel" een foto te maken. Ik heb wel een foto gemaakt van de oliekoeler´s maar die foto is ook al niet al te best. Toch maar een keer een andere camera kopen.




Tevens een ander dash gemaakt om de diverse elektronica in te plaatsen. Het scherm is een 7inch touchscreen met vga/usb/tulp aansluitingen. Er komt een laptopje in de kofferbak. Ik heb via marktplaats een p4 2,8ghz acer gekocht waarvan het scherm defect is. Met een extern scherm werkt hij nog perfect.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Zo 10 Feb, 2013 11:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb niet stilgezeten de laaste tijd de auto had wat kleine probleempjes met sturen en remmen. Dus de hele voortrein is uit elkaar geweest. Stuurkogels, fuseekogels, wiellagers stab. rubbers en de schijven/blokken rondom zijn vervangen. Op dat moment had ik jammergenoeg geen fotocamera bij de hand.

Deze week ben ik langzaamaan begonnen met een "kleine" opknapbeurt van de mx6. De demontage voor het spuiten is begonnen. Ik kwam er al gauw achter dat er op diverse plekken verborgen roest te vinden is. Als hier nu niet wat aan gebeurd rot dat binnenkort helemaal door.

Foto's:





















Laatst aangepast door V.Jabroer op Zo 10 Feb, 2013 11:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Zo 10 Feb, 2013 11:20    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de raamranden kaal gehaald en de ergste deuken weggewerkt. Eerst uitgedeukt, daarna geplamuurd en vervolgens netjes strak geschuurd. De raamranden en de kofferbakrand heb ik in de 2k epoxyprimer gezet dus dat zal de komende jaren helemaal niks meer doem qua roest. De geplamuurde/geschuurde delen heb ik in de 2k spuitplamuur gezet. Ik ga nu eerst op vakantie de komende 2 weken en daarna ga ik verder met het compleet schuren en spuiten van de auto.

Nog wat foto's:










[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Ma 01 Apr, 2013 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

Genoten van je vakantie?

En lukt het met de MX?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Ma 01 Apr, 2013 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

De eerste helft van de vakantie was genieten. De tweede helft wat minder aangezien ik ben verongelukt met snowboarden. Ik mag sinds deze week mijn linker arm/schouder weer gaan bewegen maar, nog niet gebruiken. Jammergenoeg ligt het werk aan de mx nu even stil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 02 Apr, 2013 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
verongelukt met snowboarden

Knap dat je dit nog schrijft nu je verongelukt bent.
Je zal wel een ongeluk hebben gehad met snowboarden. Laughing
Niet leuk maar beter dan niet meer leven zullen we maar zeggen.
Dat het werk aan de auto nu even stil ligt kunnen we begrijpen.
Succes met genezen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Wo 03 Apr, 2013 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Quote:
verongelukt met snowboarden

Knap dat je dit nog schrijft nu je verongelukt bent.
Je zal wel een ongeluk hebben gehad met snowboarden. Laughing
Niet leuk maar beter dan niet meer leven zullen we maar zeggen.
Dat het werk aan de auto nu even stil ligt kunnen we begrijpen.
Succes met genezen.


Haha,

Nu ik het terug lees klopt er idd niet veel van mijn uitspraak, maar gelukkig wordt er begrepen wat ik bedoel. Ik leef nog en tik vrolijk verder.

Gelukkig een lichtpuntje. Mijn collega's van de schadeafdeling vonden het nog al zonde van de auto om hem zo te laten staan dus, morgenavond gaan ze me helpen met het voorbereiden. Hopelijk gaat het allemaal lekker vlot en wordt hij dit weekend gespoten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Vr 05 Apr, 2013 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weer een stuk verder. Een hoop onderdelen van de auto gedemonteerd. Het gat van de antenne dicht gelast/geplamuurd, spuitplamuur delen uitgeschuurd en laatste deukjes en pitjes geplamuurd. Gaat een stuk minder vlot als ik had gehoopt maar ben al lang blij dat ik weer wat kan doen.(met 1 arm)

Morgen komt er een collega helpen dus zal het allemaal een stuk vlotter gaan.

De onderzijde van de deuren lijken wel een sinaasappel, zowel links als rechts is een slagveld.





Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Vr 05 Apr, 2013 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hij word in ieder geval goed aangepakt
En word ie weer gewoon zwart?
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group