Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
louray Freak
Geregistreerd op: 9-8-2009 Berichten: 334
|
Geplaatst: Vr 19 Okt, 2012 20:24 Onderwerp: |
|
|
zo dat scheelt zeker tijd! Strax lekker knallen. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 04 Jul, 2013 21:16 Onderwerp: |
|
|
Zo het is al weer een tijdje geleden dat ik weer wat had gedaan aan de motor .
Als eerst de stuurbekrachtigingspomp uit elkaar gehaald en schoon gemaakt .
Deze komt uit de mx6 en heeft zijn beste tijd gehad kwa lagers .
Ik moet alleen nog even wachten op het revisie setje van de pomp voor ik hem weer in elkaar kan zetten .
Toch heb ik besloten om voor de oude klepstoters te gaan .
Toen ze nog in het blok zaten waren ze niet aan het tikken dus ik heb ze uit elkaar gehaalt en schoon gemaakt .
Mochten ze gaan tikken dan kan ik ze altijd nog vervangen .
Daarna heb ik gelijk de kl31 nokkenassen erin gebouwd en de DB riem erop gelegd .
Aangezien ik nu toch al zover was heb ik er effe gouw een vliegwiel op gezet en de bak zodat ik de compressie kon meten .
En nog 1 met de LMM erop en luchtfilter .
En natuurlijk de compressie .
Alle 5 zitten ze op de 180 psi .
Cilinder 1 zit op de 175 psi dus dan zijn mooi cijfers .
De klze in de mx6 heeft rond de 185 psi maar dit blok heeft natuurlijk al een kleine 30.000 gelopen . (En de olie zit ook tussen de zuigerveren)
De nieuwe klze heeft natuurlijk ook nog niet gelopen dus dat zit ook wel goed .
_________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 13 Jul, 2013 9:16 Onderwerp: |
|
|
Zo gister waren de onderdelen binnen van de pomp .
Dus alles in elkaar gezet .
Maar ik ga deze toch in de mx6 weer terug zetten aangezien er nu toch al bijna alles is vernieuwd of gereviseerd .
Nu zit er weer een oude pomp in de mx6 en dan zal je net zien dat deze ook weer over een tijdje de geest geeft .
Dus de pomp in de mx6 gaat er weer uit en komt dan weer op het circuit blok .
_________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Za 13 Jul, 2013 22:06 Onderwerp: |
|
|
Dennis, heb je een partnummer van de revisie-kit en wat kost het?
Hier geeft hij ook af en toe problemen.
Ligt er wel aan doordat ik de schotjes verkeerd om gemonteerd heb, maar heb een reserve op de werkbank liggen dus ga deze maar reviseren en daarna vervangen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 03 Aug, 2013 21:50 Onderwerp: |
|
|
Van de week weer het een en ander gedaan aan de motor .
Stage 2 racekoppeling en vliegwiel tijdelijk op het blok gezet .
Bij het monteren zag ik dat de oliekeerring bij de krukas lekte .
Deze heb ik hergebruik omdat deze toch wel aan de prijs zijn en voor dat ik het blok demonteerde lekte de ring nog niet .
Helaas nu wel dus die moeten we nog effe vervangen .
En ook gelijk de under drive poelie erop gezet en de nieuwe riemen .
Blok is bijna klaar op wat kleine dingen na .
Looprollen voor zien van nieuwe lagers en de krukaskeerring vervangen .
Als de krukaskeerring vervangen is dan kan de bak er op en is het blok zover klaar .
Ook het uitlaat systeem is bijna compleet en zal daar morgen een foto van maken . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 04 Aug, 2013 19:56 Onderwerp: |
|
|
Bij deze de foto's van het uitlaatsysteem .
Moet alleen nog de einddemper lassen zodra het spul eronder hangt .
Y stuk is helaas niet van rvs dus dit heb ik in de primer gezet zodat het niet gaat roest in de schuur .
_________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
V6Extreme Betalend Clublid
Geregistreerd op: 24-1-2013 Berichten: 317
|
Geplaatst: Ma 05 Aug, 2013 15:53 Onderwerp: |
|
|
Uitlaat ziet er goed uit.
Zal goed klinken als ie in bedrijf is |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 05 Aug, 2013 16:04 Onderwerp: |
|
|
Dikke japstijl uitlaat zal wel lekker gaan janken als ie loopt _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 05 Aug, 2013 16:17 Onderwerp: |
|
|
Denk dat die ongeveer zo zal klinken .
En het is voor het circuit dus hij mag lekker veel herrie maken .
http://www.youtube.com/watch?v=CYSSTP8OClg _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 10 Aug, 2013 11:56 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de kabelboom schoon gemaakt en waar nodig gerepareerd .
Aangezien ik een 97/98 mx3 wil en deze obd2 zijn wil ik de auto om bouwen naar obd1 ivm LMM en ecu .
Helaas was de zwarte tape op dus heb het maar met rood gedaan . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Za 10 Aug, 2013 12:18 Onderwerp: |
|
|
Waarom pak je geen MAF met OBD 2 ECU uit de VS? |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 10 Aug, 2013 14:52 Onderwerp: |
|
|
Probleem is dat de obd2 ecu's van de xedos9 en mx3 niet uitwissel baar zijn.
En moet dan als nog de obd1 kabelboom gebruiken anders moet ik de hele pin layout als nog omzetten en dat is een hoop werk .
Die conversie is eigenlijk alleen voor een klde omdat de ecu's uit de xedos9 ook allemaal voor de klde zijn in de vs .
Zit dan met de vris tijden die niet kloppen .
Enige optie is dan ook weer gebruik te maken van een window switch .
En al dat werk voor een heel klein beetje extra vermogen is voor mij niet de moeite waard .
Tis wel een leuke upgrade voor een obd1 mx6 . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Za 10 Aug, 2013 18:21 Onderwerp: |
|
|
Hmm die ECU's komen toch van de curved neck ZE's uit de VS? Van wat ik heb gehoord scheelt t een PKtje of 20 op een ZE. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 12 Aug, 2013 10:15 Onderwerp: |
|
|
Zal dan een setje moeten worden uit de hybride klde met curvedneck intake .
En die zijn heel erg moeilijk te vinden zowel hier als in de vs .
De gewone conversie is makkelijker te krijgen voor een klde intake .
Maar die setjes die tekoop staan zijn gemaakt voor het obd1 systeem . (De bekabeling)
Als ik voor die setup ga dan moet ik als nog overstappen naar obd1 .
Anders moet ik zelf alles weer om solderen in de obd2 kabelboom van de mx3 .
En dat zie ik niet echt zitten .
Maar 20 pk zal het niet zijn .
Het vermogen verschil tussen de xedos9 obd1 klde en obd2 klde is nog geen 8 pk door de maf sensor en intake .
Maar voor de kosten waar ze tekoop voor staan is het niet duur en is het een leuke upgrade .
Maar de curvedneck setjes zijn aardig aan de prijs en moeilijk te bemachtigen .
Heb ook wel met het idee gelopen maar mocht ik een setje kunnen krijgen voor een leuke prijs dan zou ik het wel doen in de toekomst. _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
|