Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Pech..., beetje jammer!
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guirla92
Freak


Geregistreerd op: 9-9-2012
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: Wo 26 Sep, 2012 22:47    Onderwerp: Pech..., beetje jammer! Reageer met quote

Ik was net zo blij met mijn MX-6 tot dat ik vandaag stilstond op de A58 vlak voor Roosendaal!

Ik merkte onderweg al wat vermogensverlies als ik bijvoorbeeld in wou halen (was voor mijn gevoel niet voor uit te branden!) en op een gegeven moment begon de motor wat meer herrie te maken en kwam hij luid boven mijn radio uit (die niet overdreven hard/zacht stond)
Vond het een beetje raar allemaal, en zag toen oppeens in mijn spiegel witte rook achter me vandaan komen en van onder de motorkap.
Auto aan de kant gezet, kap open en beetje laten luchten, wat gebeld en met spoed opgehaald omdat ik op een gevaarlijk punt stond.
ondertussen was alle olie al uit mijn blok gelopen eerste helft, op het asfalt en de andere helft achterop de autoambulance.

Ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is, starten heeft hij sindsdien niet meer gedaan en het lijkt wel of hij ergens kortsluiting maakt ofzo...
Ondertussen al heel wat mensen gesproken, iedereen denkt wel iets.
de 1 een koppakking, de ander een slangetje dan weer iemand de carter.
Heb alleen nog geen mogelijkheid gekregen om er onder te kijken en heb net als de mensen die ik sprak niet heel veel verstand ervan...

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag, ook houd ik er stiekem een beetje rekening mee dat ik misschien een ander blok zou moeten halen, iemand toevallig een 2,5 blok liggen?

Misschien wel leuk, althans vond ik zelf..
Om de neon die er onder zit even aan te zetten op de autoambulance om nog enigszins wat kleur in de dag te brengen...
Foto's volgen nog
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 26 Sep, 2012 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Als er olie het blok uit komt kan ik inderdaad komen aan het carter of een koppakking maar zeker weten die je pas als je er onder gekeken hebt.
Trouwens niet slim om door te rijden terwijl hij zoveel lawaai begint te maken.
Op die manier rijdt je meer kapot dan je lief is.
Verder zou ik oppassen met het zomaar gaan plaatsen van een 2.5 blok.
Deze zal je via de RDW moeten laten keuren en op kenteken moeten laten zetten omdat je anders problemen krijgt bij de APK aangezien het aantal cylinders niet meer klopt.
Heb er zelf geen ervaring mee maar bij de RDW kunnen ze aardig pietluttig doen over bepaalde dingen.
Misschien dat Dennis of Marcel hier meer over kunnen vertellen.
Alvast sterkte toegewenst en hopelijk is er niet te veel kapot.
We lezen het wel, en je weet het ..... als je onderdelen zoekt -> Willem bellen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep, 2012 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij was dat al een 2.5v6 wat daar in lag.
Sterkte man! Toch zonde wanneer er weer een MX-6 (al dan niet tijdelijk) van de wegen verdwijnt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guirla92
Freak


Geregistreerd op: 9-9-2012
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep, 2012 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

het is indetdaad al een 2.5 blok dus verwacht dan miet teveel problemen betreft de keuring! en toen ik het geluid opmerkte stond ik binnen 100 meter langs de kant... dus was het al te laat!
nu voorlopig even de motor pakken om van A naar B te komen en zo snel mogelijk kijken wat er op doet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep, 2012 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Tja tis altijd moeilijk te zeggen wat het zou kunnen zijn zo .
Ik zelf denk misschien wel aan een lager . (Vermogen verlies herrie motor)

Als je olie eruit loopt dan heb je kans dat je carterpan misschien een scheurtje of een gaatje heeft .
En als je olie eruit loopt dan is het zo gebeurd voor de lagers in het blok .

Maar mocht je er een ander blok in zetten dan geeft dat geen problemen kwa apk of rdw .
Al zou je een klze nemen dan zit je nog steeds binnen het vermogens norm .

Maar ik heb nog een goed klde blok staan in de schuur met een kleine 210.000 a 215.000 op de teller .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep, 2012 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Is volgens mij niet helemaal waar. Ik heb laatst gekeken op de site van de RDW, je mag +10% vermogen hebben. 200 pk tov 164 dan val je wel buiten die 10%. Je mag dus tot ongeveer 180 gaan.

Ik zat blijkbaar fout met bovenstaande. Je mag +20% hebben. 164 x 1,2 = 196,8 PKtjes dus.

Bron: http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/aanpassenofrestaureren/Pages/RDW-keuringnamonterenanderemotorofwijzigingvandemotor.aspx


Laat bovenstaande ook maar weer zitten. Zal 't laten staan omdat ik van fouten leer, maar blah @ bestuurlijke texten.

    *Het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.
    *Het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.

Ik lees punt twee als het vermogen van overige voertuigen als andere voertuigen dan die bij punt 1 genoemd zijn. Maar als je naar de bronpagina kijkt is dat misschien toch niet zo. Opheldering zou ik best op prijs stellen Smile Iemand? Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep, 2012 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hij loopt op gas toch?
weet niet of een ZE daar wel zo geschikt voor is ??
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jurrienth
Freak


Geregistreerd op: 14-11-2011
Berichten: 141
Woonplaats: borne

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep, 2012 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

Balen man.

Ik zat te denken aan je olie druk schakelaar, die gaan vaker stuk bij japanners
Mocht je een v6 zoeken, ik heb er nog een voor je!
_________________
Mazda mx-6 2.5i V6 Rood

250.000 km gepasseerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 28 Sep, 2012 0:00    Onderwerp: Reageer met quote

Kan ook een klep zijn die is blijven hangen, heb ik een keer gehad en een ander blok er in kunnen leggen.
Aangezien je vroeg naar een 2.5 was ik er eigenlijk vanuit gegaan dat je nu een 2.0 zou hebben maar als je al een 2.5 hebt dan maakt het eigenlijk niks uit.
Er wordt alleen gekeken naar het aantal cylinders ivm de APK.
Vermogen meten kunnen ze daar niet dus probleem opgelost.
Het KLZE blok heeft standaard 200pk en is ook geen probleem.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Guirla92
Freak


Geregistreerd op: 9-9-2012
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: Ma 01 Okt, 2012 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, net anderhalf uur terug van een gek maar geslaagd weekendje limburg.
Na het uitpakken direct naar mijn auto gegaan om de oorzaak te vinden en die heb ik (denk ik) gevonden.
Er zit een gat in mijn carterpan die naar buiten open is geklapt!
Er is dus iets van binnen uit door mijn carterpan naar buiten gevlogen!
Ook liggen er dingen los in de carterpan geloof ik!

Bijkomstig is dat bij de bougies links boven en onder olie zit!
Ook dit hoort niet naar mijn weten...

Vanavond komt er iemand met verstand kijken(althans dat is de bedoeling)
en ik hoop dat die me wat verder kan helpen met het hoe of het wat...

Iemand hier die suggesties heeft?

Heb zelf het idee dat heel het blok naar de knoppen is en ik dit moet vervangen...
Waar moet ik op letten bij het halen van een ander blok, en een KLDE of KLZE maakt niks uit ondanks dat ik op gas rond rijd??

Een aantal hebben al laten weten een blok te hebben liggen dus er is nog hoop gelukkig, zodra ik meer weet post ik het weer!

Hier onder een paar foto's van de schade...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Ma 01 Okt, 2012 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

Blok kan je er wel uit halen en vervangen.
Het gat in je carter betekent dat er een drijfstang doorheen is gegaan.
Lager kapot, drijfstang vastgelopen, vervolgens gebroken en door je carter gegaan
Wat de bougiedop betreft is gewoon een lekkende klepdekselpakking. Dat komt wel meer voor maar is geen ramp.
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 02 Okt, 2012 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

Idd wat Willem zegt das einde blok .

Wat een klze op gas doet weet ik eigenlijk niet . (Te hoge compressie misschien ?)
Maar een klze zit zo rond de 750 a 1000 euro .
Een goede klde zou zo rond de 500 a 750 moeten zitten .

Mocht je instresse hebben moet je maar een pb sturen .
Tis het blok wat uit de rode mx3 komt . (Mijn oude klde motor)
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Guirla92
Freak


Geregistreerd op: 9-9-2012
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: Wo 17 Okt, 2012 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

Aanstaande vrijdag om een nieuw blok (althans voor mij nieuw)
Blok heeft na revisie ongeveer 90.000 gelopen en is volgens mij een KLZE curved neck.

Ik ben benieuwd en hoop dat me mx-6 snel weer op eigen kracht kan gaan rijden..!! Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rhino
Freak


Geregistreerd op: 5-4-2008
Berichten: 785
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Wo 17 Okt, 2012 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

gaat die ook weer op gas?
_________________
Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Bommetjuh
Freak


Geregistreerd op: 21-10-2012
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: Wo 24 Okt, 2012 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

en wat is de status ? Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group