Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Project Reincarnation (Veel Foto-MB's)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 03 Dec, 2012 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Nieuw probleem, maar kan met bovenstaande te maken hebben, is dat af en toe het handrem lampje knippert of even ietsje langer blijft branden. Zou me niks verbazen als dat het wegglijdende gedrag in de bochten veroorzaakt. Viel me toevallig vanochtend op, maar normaal zit ik op zo'n manier met de handen dusdanig op het stuur dat ik dat lampje niet zie op het dashboard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jorn
Freak


Geregistreerd op: 10-2-2012
Berichten: 154
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Ma 03 Dec, 2012 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

dat kan ook komen door een te laag remvloeistof niveau
_________________
MX-6 2.0i 16V '95
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 03 Dec, 2012 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

Jorn schreef:
dat kan ook komen door een te laag remvloeistof niveau

Thanks! Dat was ook wat uit t merendeel van de verhalen op mx6.com komt, dus ik ga daar vanavond eens even naar kijken Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 03 Dec, 2012 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Die van mij is gechipt en daardoor niet uit te lezen Twisted Evil


Dat komt door een verkeerde checksum op de chip .
Jij heb nog een oude fullsize chip en die kunnen soms nog wel eens voor wat uitlees probleempjes zorgen . (Led blijft branden)
Mocht ik jou kant op komen neem ik wel een andere mee voor je .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 03 Dec, 2012 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

@Mika: niet meteen het potje bij gaan vullen.
Nivo zakt door slijten van de remmen.
Controleer de blokken en de schijven maar eens.

@Dennis: Das heel mooi. Wink
Heb hier ook nog een airco-relais voor je in de auto zitten.
Heb inmiddels de trekhaak onder de Lupo zitten maar moet alleen de stekkers nog aansluiten/controleren voordat ik daadwerkelijk wat kan gaan trekken.
Zal waarschijnlijk wel ergens in Januari gaan worden gok ik, of niet?

@Mika: Had maar gezegd dat je op zoek was naar een veerpootbrug, heb er nog 1 liggen, gepolijst voor de voorzijde.
Deze past niet ivm de KLZE.
Moet voor mezelf een nieuwe hebben dus misschien iets voor mij om er 1 op maat te laten maken, wat gaat me dat kosten?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Di 04 Dec, 2012 8:42    Onderwerp: Reageer met quote

De remmen en blokken zijn een maand, maybe 2, geleden nog gecontroleerd en waren toen tiptop in orde. Geloof dat ze er nog geen 15000 km op liggen Smile.
Binnen een paar weken ga ik bezig met de ophanging en dan zal ik daar ook wel weer naar kijken. Het remgevoel is in ieder geval nog prima.

Wat betreft die veerpootbrug, heb je daar een foto van? Heb niet echt vertrouwen in dat ebay spul hier, maar wie weet is t wat. Dat op maat laten maken moet ik even op terugkomen. Wordt een stuk makkelijker als je me de specificaties (en liefst zelfs autocad tekening) kan aanleveren van hoe je em wil hebben Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 04 Dec, 2012 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een foto



Het geen ikzelf in gedachten had was zoals Hoacs het heeft in de 323, maar zal dus helemaal pas gemaakt moeten worden.



Simpel maar wel zo dat het inlaatspruitstuk van de KLZE wordt ontweken want die zit momenteel in de weg.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Wo 05 Dec, 2012 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat we dan even moeten zorgen dat ik precies kan meten hoe en wat (tenzij je dat zelf wil doen natuurlijk). Heb je nog voorkeur voor het type materiaal? Alu is lichter maar buigt snel, gietijzer wordt wel wat zwaarder maar dat krijg je bijna met geen mogelijkheid gebogen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 05 Dec, 2012 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

De gepolijste is vol aluminium en die van Hoacx volgens mij metaal (profiel) en daar ligt denk ik ook mijn voorkeur bij.
Opmeten kan ik zelf wel regelen, maar .......... moet eerst het blok eruit en erin zijn geweest.
Heb de bovenzijde er momenteel vanaf liggen.
Komt van het voorjaar wel.
iig bedankt.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Wo 12 Dec, 2012 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, aantal onderdelen besteld uit de VS bij king6 Smile (http://www.king6fab.com/Mx6.html)

-Rear sway bar 19mm met poly endlinks
-K6F adjustable lateral arms
-K6F upgraded trailing arms

Vooral die laatste zijn hard nodig, want die zijn erg gaar op t moment. Vandaar ook m'n problemen met het weggedrag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Za 15 Dec, 2012 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

Oef... Zo te zien zijn de lateral arms ook goed aan vervanging toe. Bij deze wat foto's die ik vandaag op de brug gemaakt heb Smile

Zo ziet de werkplaats eruit. Of althans een deel ervan Smile



Gedeelte van de lateral arms + het afstelgedeelte. Dit gaat werk worden ben ik bang Sad. Iemand een oplossing voor dat afstelstuk om te vervangen? Of zal dat niet nodig zijn omdat de nieuwe lateral arms 'adjustable' zijn? Helaas staan de huidigen er niet volledig op (maar op de brugfoto's op afstand wel), dit kwam omdat mijn telefoon een aantal keer uitviel bij t maken van foto's :S



Kokerbalk linksachter. Dit gaan we netjes schoonmaken en uiteindelijk binnen en buiten behandelen met bitumen.


En last but not least de tijdelijke Kwikfit Quick-Fix van een paar maanden geleden. De vorige keer zat 't geheel op dit punt vast met een enkele stofhoesband die geknapt was. Voor 10 euro all-in regelt de Kwikfit het zo:

En ben er stiekem toch best tevreden mee zolang t houdt Very Happy. Betere oplossing komt uiteindelijk nog wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Zo 03 Feb, 2013 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

Gister met dank aan een kameraad van me de schokbrekers en veren omgebouwd naar de oude set van Rob. Deze set is eerst goed onderhanden genomen door Jurrien, goed getectyleerd en al Smile.

De eerste drie wielen liepen redelijk voorspoedig. Bij het 3e wiel (rechtsachter) knapte de kop van de bout die dat ABS sensor ding op z'n plek houdt. Erg naar, dat was de enige waar ik geen vervanger voor had.

De rest moest wel met ongelofelijk veel kracht (en WD40/IMAL) losgemaakt worden :S. Afijn dat liep ook nog wel, maar toen kwamen we bij linksachter. Ook daar de ABS sensor bout afgeknapt, kan gebeuren maar jammer. Het echt echt echt nare ding was de onderste bout die losgemaakt moest worden. Twee man met momentsleutels en alle kracht en gewicht erop en het duurde nog ruim een half uur. Kijk nu al met spanning uit naar wanneer ik al die armen achter ga vervangen :S.

Verder nog olie- en brandstoffilter vervangen en de olie ververst. Over dat brandstoffilter: wat zit dat ding op een irritante plaats en wat zijn die brandstofleidingen ongelofelijk k*t van dat ding af te krijgen.

Maar al met al mag het resultaat er zijn hoor Smile. Het blok loopt zo ongelofelijk soepel, daar kan de 2.2 dgi Vectra GTS van mn vader uit 2004 niet tegen op Very Happy. En wat een wereld van verschil met die gele koni's en de apex veertjes eronder. Super super super Very Happy.

Zal later nog wel een paar foto's posten van hoe (laag) de auto er nu bij staat, alsook foto's van hoe mn oude schokbrekers eruit zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 04 Feb, 2013 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

Bij deze de foto's van de nieuwe situatie en de bovenkant van de oude schokbrekers achter. Goed aan vervanging toe dus Wink



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
V6Extreme
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 24-1-2013
Berichten: 317

BerichtGeplaatst: Ma 04 Feb, 2013 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

Die schocks hebben inderdaad hun beste tijd gehad.
Die waren al een tijdje op zo te zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 05 Feb, 2013 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Zo die zijn aardig verrot zo te zien .
Maar hij staat er zo een stukje mooier bij vindt ik als die wat lager is .

Deze foto zag ik ook pas net .
Ik had afgelopen jaar ook op de zelfde plek dat probleem .
Dit heb ik gelijk laten lassen toen .


_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 2 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group