Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Wo 06 Feb, 2013 8:07 Onderwerp: |
|
|
Bekende plek ja, had de mijne ook, maar was er gelukkig op tijd bij. kon het af met schuren wat novorox en afwerken. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Do 07 Feb, 2013 10:27 Onderwerp: |
|
|
Dank voor de tips heren. Ondertussen zijn mijn goodies aangekomen. Ik verwacht deze binnen enkele weken te kunnen monteren
|
|
Naar boven |
|
|
Bommetjuh Freak
Geregistreerd op: 21-10-2012 Berichten: 81
|
Geplaatst: Vr 08 Feb, 2013 18:31 Onderwerp: |
|
|
kwijl
me want 2 |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Vr 15 Mrt, 2013 12:07 Onderwerp: |
|
|
ipv een CAI kun je beter een K&N inlegfilter aanschaffen.
Heb een tijdje geleden ergens een topic gezien waar ze diverse opties hebben getest op de Dyno en daar kwam uit dat het orginele systeem bijna altijd het meeste vermogen liet meten.
Geluid wordt mooier maar geluid betekend niet meer vermogen.
Dit gold trouwens ook voor uitlaatsystemen.
Met de mooiste sportuitlaat kreeg men niet meer vermogen, eerder minder.
Pas na het aanpassen van de ECU kon men meer vermogen genereren. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Vr 15 Mrt, 2013 15:49 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | ipv een CAI kun je beter een K&N inlegfilter aanschaffen.
Heb een tijdje geleden ergens een topic gezien waar ze diverse opties hebben getest op de Dyno en daar kwam uit dat het orginele systeem bijna altijd het meeste vermogen liet meten.
Geluid wordt mooier maar geluid betekend niet meer vermogen.
Dit gold trouwens ook voor uitlaatsystemen.
Met de mooiste sportuitlaat kreeg men niet meer vermogen, eerder minder.
Pas na het aanpassen van de ECU kon men meer vermogen genereren. |
Alles is ter opbouw van MS3... Dus dat meer vermogen komt uiteindelijk wel. Momenteel heb ik zo'n inlegfilter (binnenkort te koop), maar ik heb scheuren in mn luchtinlaat. Dat moet gewoon eens voorbij zijn (ivm vermoedelijke vacuumlekken), vandaar de CAI.
Offtopic: Er is toch geen spamprobleem meer? Kan die restrictie van nieuwe berichten posten binnen bepaalde tijd er dan niet weer af? Een post editen valt onder dezelfde restrictie, beetje irritant |
|
Naar boven |
|
|
Whitefinish Freak
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 250 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr 15 Mrt, 2013 20:24 Onderwerp: |
|
|
Wow... coole plannen !!
Megasquirt vind ik persoonlijk heel lastig om goed te kunnen volgen.
Ben zelf ook al een paar jaar bezig met het opbouwen van een high performance motor.
De onderdelen kopen is niet moeilijk, het is uitzoeken hoe en wat wat ongelofelijk veel tijd kost.
Veel succes ! |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Za 16 Mrt, 2013 14:03 Onderwerp: |
|
|
Rob, ik snap verder wel wat je zegt hoor. Het is gewoon een circuit waar de lucht doorheen loopt. Inlaat, motorblok, uitlaat. Momenteel pak ik in en uit aan, later komt het tussenstuk motor en dan pas zal ik er echt wat van gaan merken
Vandaag voor het eerst met een testlampje in de weer geweest. Code 24, dus dat wordt een nieuwe O2 sensor |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Ma 18 Mrt, 2013 22:24 Onderwerp: |
|
|
Ik kan binnenkort waarschijnlijk alle zuigers etc en 3 van de 4 nokkenassen van een KL-ZE kopen. De 4e was helaas niet meer bruikbaar. Wat zou hier een eerlijke prijs voor zijn? En zou een 4e nokkenas moeilijk los te vinden zijn? |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 19 Mrt, 2013 18:29 Onderwerp: |
|
|
De kl31 nokkenassen zijn niet echt makkelijk te krijgen hier in Nederlands per stuk .
Soms duikt er wel eens een setje op hier en daar .
Ik heb laats een setje gekocht voor 75 euro op marktplaats .
Maar de gene die nu in de mx6 zitten (kl31) kosten me 250 euro en kwamen uit canada.
Prijzen verschillen erg in de nokkenassen .
Welke moet je hebben toevallig de kl31 421 ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Whitefinish Freak
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 250 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di 19 Mrt, 2013 18:39 Onderwerp: |
|
|
Zijn niet makkelijk te krijgen nee.
Ik heb die van mij verkocht voor 180 euro, maar niemand verkoopt 1 stuk los. Dus je zult goed moeten zoeken om iets te vinden waar iemand anders er ook 1 heeft gebroken.
(of je kan genoegen nemen met een KL01 nokkenas) |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 19 Mrt, 2013 20:06 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hier 4 nokkenassen van een KLZE liggen.
Bij binnenkomst bleek er 1 te missen en een andere zat er dubbel in.
Welke heb je nog nodig? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Di 19 Mrt, 2013 20:08 Onderwerp: |
|
|
Durf het niet te zeggen... Ook die jongen wist het zelf niet 100% zeker, maar het stond hem bij dat het 1 van de uitlaatnokkenassen was die stuk was.
Overigens net Darren (King6) gesproken. Hij gaat binnenkort dicht voor de zomer, maar zei me ook dat hij niet met zekerheid kon zeggen of hij weer open zou gaan ivm zn nieuwe baan. Quote hieronder:
Quote: | King 6 Fabrications
What parts are you interested in getting? I can possibly extend a special deal if you want to do it before the close. I'm not 100% sure I will reopen. I'd actually would like to quit or sell off my jigs. Currently, it's looking more like I won't have the time to do these parts anymore with my new job |
Dus wie nog dingen wil bestellen daar...
Edit: Op het inlaatspruitstuk na zou ik met alle nokkenassen + zuigers toch in principe een KL-ZE gelijkwaardig blok moeten hebben dan? Als we de ECU even buiten beschouwing laten. |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Di 26 Mrt, 2013 17:00 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | De kl31 nokkenassen zijn niet echt makkelijk te krijgen hier in Nederlands per stuk .
Soms duikt er wel eens een setje op hier en daar .
Ik heb laats een setje gekocht voor 75 euro op marktplaats .
Maar de gene die nu in de mx6 zitten (kl31) kosten me 250 euro en kwamen uit canada.
Prijzen verschillen erg in de nokkenassen .
Welke moet je hebben toevallig de kl31 421 ? |
rob.showa schreef: | Ik heb hier 4 nokkenassen van een KLZE liggen.
Bij binnenkomst bleek er 1 te missen en een andere zat er dubbel in.
Welke heb je nog nodig? |
Yup, de 421. Hij had er ook nog 1 dubbel om de een of andere reden :
|
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 26 Mrt, 2013 23:34 Onderwerp: |
|
|
Ik laat het je weten..... _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
|