Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Project Reincarnation (Veel Foto-MB's)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 06 Feb, 2013 8:07    Onderwerp: Reageer met quote

Bekende plek ja, had de mijne ook, maar was er gelukkig op tijd bij. kon het af met schuren wat novorox en afwerken.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Do 07 Feb, 2013 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de tips heren. Ondertussen zijn mijn goodies aangekomen. Ik verwacht deze binnen enkele weken te kunnen monteren Smile


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bommetjuh
Freak


Geregistreerd op: 21-10-2012
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: Vr 08 Feb, 2013 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

kwijl Buigen

me want 2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Vr 15 Mrt, 2013 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Zo... Zoals elders op dit forum al gezegd zit ik momenteel in bespaarmodus. Zal later dit jaar ook wel weer betalend clublid worden ga ik even vanuit. Is gewoon nog even spannend hoe het op werk allemaal zal gaan, plus studie is nu nog een grote kostenpost Smile

Verder zijn dit momenteel mijn spaardoelen. Deels gebruik ik Engelse terminologie, omdat ik veel info van mx6.com en de internationale MX-6 facebook groep haal Smile

CAI is onderweg. Hier moet ik nog een K&N filter voor halen. Geschatte kosten van dit filter: €60

"Headers" van de E-bay variant: €170 inc verzend.
Sportuitlaat van Simons: ~€400
Racecat: €150-200?

En Megasquirt:

ms3x build list
$378.00 MS3 Unassambled Kit
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-wpcb-v30-unassembled-kit-with-black-case-p-419.html
$90.00 MS3 Expander board with connectors
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-ms3x-expansion-card-p-434.html
$22.25 GM Open Element IAT sensor
http://www.diyautotune.com/catalog/gm-open-element-iat-sensor-with-pigtail-p-62.html
Optional:
$8.00 64-pin ECU connector (for wiring harness)
http://www.diyautotune.com/catalog/64-pin-miata-honda-toyota-etc-ecu-connector-p-506.html
$15.00 Megasquirt Wiring Bundle - 23" long
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirt-wiring-bundle-23-long-p-102.html
$18.00 Megasquirt 3X Wiring Bundle - 23" long
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirt-3x-wiring-bundle-23-long-p-453.html
Total: $531.25 plus shipping

Waar ik dan nog een wideband O2 setup bij ga regelen, anders schiet het nog niet op Smile

Vanaf volgend jaar dan een blok aanschaffen en van de grond af opbouwen met performance parts. Dit zal gaan over een geschatte periode van 3 jaar en ik reken qua kosten voor het blok ergens tussen de 3000 en 5000. N/A high compression build, maar ben er nog niet over uit of ik voor 10.5 of 11.5 ga. Bij de laatste schijn je nogal tegen olie problemen aan te lopen, meer dan bij 10.5. Zal me er tot die tijd rustig op in gaan lezen Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 15 Mrt, 2013 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

ipv een CAI kun je beter een K&N inlegfilter aanschaffen.
Heb een tijdje geleden ergens een topic gezien waar ze diverse opties hebben getest op de Dyno en daar kwam uit dat het orginele systeem bijna altijd het meeste vermogen liet meten.
Geluid wordt mooier maar geluid betekend niet meer vermogen.
Dit gold trouwens ook voor uitlaatsystemen.
Met de mooiste sportuitlaat kreeg men niet meer vermogen, eerder minder.
Pas na het aanpassen van de ECU kon men meer vermogen genereren.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Vr 15 Mrt, 2013 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
ipv een CAI kun je beter een K&N inlegfilter aanschaffen.
Heb een tijdje geleden ergens een topic gezien waar ze diverse opties hebben getest op de Dyno en daar kwam uit dat het orginele systeem bijna altijd het meeste vermogen liet meten.
Geluid wordt mooier maar geluid betekend niet meer vermogen.
Dit gold trouwens ook voor uitlaatsystemen.
Met de mooiste sportuitlaat kreeg men niet meer vermogen, eerder minder.
Pas na het aanpassen van de ECU kon men meer vermogen genereren.

Alles is ter opbouw van MS3... Dus dat meer vermogen komt uiteindelijk wel. Momenteel heb ik zo'n inlegfilter (binnenkort te koop), maar ik heb scheuren in mn luchtinlaat. Dat moet gewoon eens voorbij zijn (ivm vermoedelijke vacuumlekken), vandaar de CAI.

Offtopic: Er is toch geen spamprobleem meer? Kan die restrictie van nieuwe berichten posten binnen bepaalde tijd er dan niet weer af? Een post editen valt onder dezelfde restrictie, beetje irritant Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Whitefinish
Freak


Geregistreerd op: 3-4-2007
Berichten: 250
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr 15 Mrt, 2013 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Wow... coole plannen !!

Megasquirt vind ik persoonlijk heel lastig om goed te kunnen volgen.
Ben zelf ook al een paar jaar bezig met het opbouwen van een high performance motor.
De onderdelen kopen is niet moeilijk, het is uitzoeken hoe en wat wat ongelofelijk veel tijd kost.

Veel succes !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Za 16 Mrt, 2013 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

Rob, ik snap verder wel wat je zegt hoor. Het is gewoon een circuit waar de lucht doorheen loopt. Inlaat, motorblok, uitlaat. Momenteel pak ik in en uit aan, later komt het tussenstuk motor en dan pas zal ik er echt wat van gaan merken Smile

Vandaag voor het eerst met een testlampje in de weer geweest. Code 24, dus dat wordt een nieuwe O2 sensor Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 18 Mrt, 2013 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan binnenkort waarschijnlijk alle zuigers etc en 3 van de 4 nokkenassen van een KL-ZE kopen. De 4e was helaas niet meer bruikbaar. Wat zou hier een eerlijke prijs voor zijn? En zou een 4e nokkenas moeilijk los te vinden zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 19 Mrt, 2013 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

De kl31 nokkenassen zijn niet echt makkelijk te krijgen hier in Nederlands per stuk .
Soms duikt er wel eens een setje op hier en daar .
Ik heb laats een setje gekocht voor 75 euro op marktplaats . Laughing
Maar de gene die nu in de mx6 zitten (kl31) kosten me 250 euro en kwamen uit canada.

Prijzen verschillen erg in de nokkenassen .

Welke moet je hebben toevallig de kl31 421 ?
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Whitefinish
Freak


Geregistreerd op: 3-4-2007
Berichten: 250
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di 19 Mrt, 2013 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn niet makkelijk te krijgen nee.

Ik heb die van mij verkocht voor 180 euro, maar niemand verkoopt 1 stuk los. Dus je zult goed moeten zoeken om iets te vinden waar iemand anders er ook 1 heeft gebroken.

(of je kan genoegen nemen met een KL01 nokkenas)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 19 Mrt, 2013 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hier 4 nokkenassen van een KLZE liggen.
Bij binnenkomst bleek er 1 te missen en een andere zat er dubbel in.
Welke heb je nog nodig?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Di 19 Mrt, 2013 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Durf het niet te zeggen... Ook die jongen wist het zelf niet 100% zeker, maar het stond hem bij dat het 1 van de uitlaatnokkenassen was die stuk was.

Overigens net Darren (King6) gesproken. Hij gaat binnenkort dicht voor de zomer, maar zei me ook dat hij niet met zekerheid kon zeggen of hij weer open zou gaan ivm zn nieuwe baan. Quote hieronder:
Quote:
King 6 Fabrications
What parts are you interested in getting? I can possibly extend a special deal if you want to do it before the close. I'm not 100% sure I will reopen. I'd actually would like to quit or sell off my jigs. Currently, it's looking more like I won't have the time to do these parts anymore with my new job

Dus wie nog dingen wil bestellen daar...

Edit: Op het inlaatspruitstuk na zou ik met alle nokkenassen + zuigers toch in principe een KL-ZE gelijkwaardig blok moeten hebben dan? Als we de ECU even buiten beschouwing laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Di 26 Mrt, 2013 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Mazdarati schreef:
De kl31 nokkenassen zijn niet echt makkelijk te krijgen hier in Nederlands per stuk .
Soms duikt er wel eens een setje op hier en daar .
Ik heb laats een setje gekocht voor 75 euro op marktplaats . Laughing
Maar de gene die nu in de mx6 zitten (kl31) kosten me 250 euro en kwamen uit canada.

Prijzen verschillen erg in de nokkenassen .

Welke moet je hebben toevallig de kl31 421 ?

rob.showa schreef:
Ik heb hier 4 nokkenassen van een KLZE liggen.
Bij binnenkomst bleek er 1 te missen en een andere zat er dubbel in.
Welke heb je nog nodig?

Yup, de 421. Hij had er ook nog 1 dubbel om de een of andere reden Very Happy:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 26 Mrt, 2013 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik laat het je weten.....
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 3 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group