Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Zo 21 Apr, 2013 8:18 Onderwerp: |
|
|
Zo, het werk zit erop. Uiteindelijk gaf een lange bout die door de assen heen ging (zowel links als rechts) een probleem. Ik kon er zelf niet genoeg hitte op krijgen om de zooi los te timmeren dus heb dit bij de Mazda dealert laten doen. Kosten 88 euro en een beetje, voor bijna een uur werk voor ze. Toen alles in elkaar gezet en naar de Kwik-fit voor uitlijnen. Al met al waren ze er meer dan 2 uur mee bezig vanwege alle instelmogelijkheden (en een medewerker die, hoewel heel aardig en cool, bepaalde dingen m.i. toch beter in een andere volgorde had kunnen doen). Afijn, totale kosten daarvan €69, ongeacht hoe lang ze er mee bezig waren. Dit vond ik persoonlijk wel super van ze
Wat is er dus allemaal gedaan: Die armen die over dwars zitten zijn vervangen, de trekarmen zijn vervangen, de anti-swaybar heeft een upgrade gekregen (en schuurt in t midden wel tegen t subframe nu, dus daar zal ik nog wat wegslijpen/schuren). Alles is vastgezet met nieuwe moeren en bouten.
Resultaat: Een stuk strakkere wegligging. Waar ik voorheen het gevoel had dat de auto achter zwabberig aanvoelde is dit nu compleet verdwenen. Er is hier een lange bocht achter mijn wijk waar ik het normaliter bij 60-70 km/u wel voor gezien hield, maar hier is 90 a 95 nu ook te doen met nog iets aan grip over. Bij lage snelheid hier in de wijk (veel drempels) hoor je wel t één en ander aan gepiep en gekraak, maar niet storend.
Wat had ik anders gedaan: Zorgen voor iets wat beter kan verhitten dan een verfverwijderaar. Dit had me toch veel geld bij de dealer bespaard. Verder had ik niet alle moeren en bouten nieuw gehaald. Er zaten er een aantal bij die bij het schroefdraad nog als nieuw waren.
Volgende upgrade: Aangezien niemand die deal van me over wil nemen vooralsnog ziet het er naar uit dat ik het hele stuk voor ook nog in polyurethaan uit ga voeren . Verder zal ik eerst de remklauw linksachter individueel waarschijnlijk vervangen. Later een remmenupgrade. |
|
Naar boven |
|
|
V6Extreme Betalend Clublid
Geregistreerd op: 24-1-2013 Berichten: 317
|
Geplaatst: Zo 21 Apr, 2013 13:51 Onderwerp: |
|
|
Dat ziet er goed uit kerel! |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Za 27 Apr, 2013 8:06 Onderwerp: |
|
|
Thanks! En het wordt alleen nog maar beter
Na (naar schatting) ruim een jaar op een kapotte lambda sonde te hebben gereden heeft Jurriën die gisteravond voor me vervangen. Gelijk ook nieuwe bougies plus het raam voor gekit. Wat is de auto nu heerlijk rustig! . Benzinegeur is meteen ook een heel stuk minder. Lambdasonde: €50 (Ebay uit Frankrijk); bougies: €2,15 of zo per stuk (ook Ebay, maar uit Duitsland).
Gebruikte bougies:
Grote versie
Verder afgelopen dinsdag een nieuwe (gereviseerde) remklauw besteld in de Verenigde Staten. Woensdag melding dat ie werd verzonden en gister lag deze al in de woonkamer op me te wachten. Rockauto.com <---- AANRADER! . Totale kosten inclusief verzending 107 euro, probeer daarvoor hier maar eens een remklauw te vinden.
Grote versie |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 27 Apr, 2013 8:25 Onderwerp: |
|
|
Je bent goed bezig .
Maar het werd wel tijd idd voor nieuwe bougie's .
En aan de kleur te zien heeft de motor aardig arm gelopen .
Maar die benzine geur zou niet de oorzaak van de lambdasonde zijn .
Aangezien hij te arm loopt zou die juist anders moeten gaan ruiken .
Zou voor de zekerheid toch effe alle leidingen na kijken .
Onze beesjes zijn toch al bijna allemaal 20 + dus de leiding willen soms ook nog wel een slecht zijn .
Die 107 euro is zeker geen slechte deal !
Suc6 _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Za 27 Apr, 2013 8:33 Onderwerp: |
|
|
Met een kapotte lambdasonde wordt er standaard teveel ingespoten, uit veiligheid. Alsof je continu onder wide open throttle rijdt bij wijze van spreken. Daar komt volgens mij de benzine lucht vandaan.
Vreemd dat je zegt dat de bougies aangeven dat de auto te arm heeft gelopen, volgens mij zei Jurriën het tegenovergestelde. Maar ik kan het me verkeerd herinneren. Zal er even achteraan gaan |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 27 Apr, 2013 8:39 Onderwerp: |
|
|
Als bougie,s wit zijn dan loopt de motor te arm .
Zijn ze zwart dan loopt hij te rijk .
Als ze koffie bruin (Met melk en suiker) zijn dan loopt de motor goed . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Za 27 Apr, 2013 8:49 Onderwerp: |
|
|
Thanks . Aan de hand van het volgende plaatje begrijp ik dat de kleuren nog wel binnen het acceptabele zitten:
Deze plugs heb ik (op 1 na) nooit vervangen. Ook hebben ze een stuk gereden met die lekkende injector toen. Sindsdien zijn die injector en het benzinefilter vervangen en nu dus ook de bougies. Zal sowieso de leidingen nog wel even nakijken maar de auto komt de komende tijd nog niet opnieuw op de brug (fingers crossed). |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Zo 28 Apr, 2013 6:13 Onderwerp: |
|
|
De kleur van een bougie geeft ook niet aan of een bougie vervangen moet worden. Zegt alleen wat over de toestand van de motor.
Voor het vervangen van een bougie is het alleen interesssant hoe de electrodes zelf er uit zien en of de porseleinen isolators niet gebarsten zijn. Als deze gewoon intakt zijn en de electrode zijn niet ingebrand/weggevreten, kun je ze nog gewoon gebruiken ongeacht welke kleur ze hebben. Die vervangingstermijn van xxkm is echt onzin. Die van m'n 626 zitter er al bijna 100.000km in en zijn in prima staat. Om de x-duizend km's haal ik ze er een keer uit, maak ze schoon, kijk of de electrodes nog in orde zijn en de juiste afstand hebben, zo ja gaan ze gewoon weer terug de motor in. En nee, het zijn geen longlife bougies _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Zo 28 Apr, 2013 7:50 Onderwerp: |
|
|
Overigens, de middelste van de linker 3, is er een om in de gaten te houden, die verbrand duidelijk anders dan de overige 5. Een stuk heter.
In mijn ogen ook de enige bougie die echt vervangen moet worden, uiteraart neem je dan de rest ook mee.. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Zo 02 Jun, 2013 15:37 Onderwerp: |
|
|
Korte update... Boven die 107 euro voor de remklauw inc shipping kwam nog eens 23 euro aan importkosten naderhand. Fedex stuurt je hiervoor achteraf een factuur, waar PostNL dat graag al bij aflevering ziet.
Rear crossmember met extra transmission mount (polyurethaan) en traction bars zijn onderweg uit Duitsland van iemand die ze verkeerd had besteld dus. Hij neemt verzendkosten voor zn rekening plus ik hoef geen importheffing te betalen, besparing toch al gauw een euro of 100 schat ik. Later deze maand (belastingdienst, waar blijft t geld?) dan betaal ik de rest van de King6 fab verzending af en dan komt dat ook hierheen. Voorste crossmember met polyurethaan motorsteun en de overige motorsteunen in polyurethaan plus polyurethaan bussen voor de draagarmen. Alles ook met een superkorting plus hoef geen verzendkosten te betalen. Dat wordt een mooi project en budget tov wat de normale websiteprijzen zijn.
Ennnnnnn er komt een KLG4 inlaatspruitstuk met t correcte gasklephuis en een nieuw set injectoren deze kant op voor weinig.
Korte update over een Fordprobestore levering, jaja ze bestaan nog! Koppelingskabel en remkabels zijn binnen. Wel met foutieve code op de dozen (Ford Probe 2.0 en specifiek niet voor de V6 staat er op de doos, maar deze artikelcode linkt ook naar die met zinc fitting en mn magneet zegt dat t toch echt stainless steel is). Even zien of deze passen dus. Verder ook een dak binnen. Deze zal worden gemonteerd wanneer ik de auto laat spuiten (volgend jaar of zo). Vertraging op deze producten 4 maanden voor de kabels en 8 maanden voor het dak. Wekelijks en soms meer dan wekelijks mailen helpt.
|
|
Naar boven |
|
|
V6Extreme Betalend Clublid
Geregistreerd op: 24-1-2013 Berichten: 317
|
Geplaatst: Ma 03 Jun, 2013 17:10 Onderwerp: |
|
|
Goed bezig kerel!
Je zit echt niet stil met het gesleutel van je |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Do 06 Jun, 2013 9:21 Onderwerp: |
|
|
Eens kijken hoe we dit passend gaan krijgen . Eerst nog wachten op deel twee van de zending
V6Extreme: Voor dit jaar houdt t al rap op hoor. Ga nog 1 keer alle injectoren vervangen (krijg ze tegen verzendkosten uit Duitsland, getest en wel). Verder dat KLG4 spruitstuk en dus de hele zooi voor polyurethaan enzo. Dan moet de auto de winter maar weer door kunnen straks en kijk ik volgend jaar wel weer verder |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 06 Jun, 2013 15:44 Onderwerp: |
|
|
Ziet er al goed uit _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Ma 01 Jul, 2013 10:20 Onderwerp: |
|
|
Bericht van Darren, mn pakket is onderweg. Binnenkort de voorkant dus ook polyurethaan. Wordt mooi piepen
Verder vanochtend APK gehad bij de toko waar Jurriën werkt. Helaas afkeur, maar niet geheel onverwacht.
Afkeur: stadslicht rechtsvoor (denk zekering) en het compleet uit elkaar vallen van de ontluchtingsleidingen van de benzinetank.
Aandachtspunt: de remmen voor slijten oneven af. Links veel sneller dan rechts. Was dus aan te raden om de remklauw te vervangen. |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Wo 10 Jul, 2013 9:35 Onderwerp: |
|
|
Hiermee kom je blijkbaar niet door de APK |
|
Naar boven |
|
|
|