Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Zo 07 Okt, 2012 11:17 Onderwerp: Project Reincarnation (Veel Foto-MB's) |
|
|
Ach ja, geef het beestje een naam. Het is niet of de auto nu dood is, verre van, maar zoals op de volgende foto's te zien mag er wel e.e.a. bijgewerkt worden. Mijn vraag aan jullie of je nog goede adressen weet voor (of zelf zou kunnen/willen helpen met) het opknappen van deze blauwpaarse MX-6. Technisch gezien in goede staat, grotendeels dankzij de inspanningen van Marco (Excimer). Het plaatwerk kan echter wel wat werk gebruiken en dit is dan ook het enige wat ik niet eventueel zelf zou kunnen doen
Goed, de foto's:
Deuk linksvoor:
Grote versie
Deuk en scheur dak:
Grote versie
Grote versie
Grote versie
Roestplek dakraam:
Grote versie
Roestplek (x2) achter:
Grote versie
Grote versie
Suggesties iemand? |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Di 09 Okt, 2012 14:38 Onderwerp: |
|
|
Voor het dak heb ik nu een glasvezel paneel besteld bij Probestore. Vandaag is de laatste kans om ze te bestellen en ze zijn afgeprijsd naar GBP 119,99. De man die ze maakt verkast blijkbaar naar Frankrijk. Dat zal dan alvast 1 probleem zijn wat wordt opgelost |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Do 18 Okt, 2012 14:25 Onderwerp: |
|
|
Ben even bij een schadeherstel specialist geweest. Die plek op het achterscherm was gewoon slecht afgewerkt met een spuitbus zei hij. Wat opvallender was was dat hij te melden had dat het dak een andere kleur had dan de rest van de auto. Daarbij waren op 3 van de stijlen tekenen te zien dat daar gezaagd was, ofwel om het dak te vervangen ofwel om de panelen te vervangen. Afijn, genoeg aandachtspunten dus maar niks structureel mis op dit punt. Dat wordt dus een kwestie van sparen en volgende zomer de auto van A tot Z onder handen nemen . Leuk project!
Vanmiddag de audio installatie verder afmaken. Kabels zijn maandagavond al getrokken (2 uur werk, wat een pokkezooi ). Vandaag 2 speakers voor, 2 speakers achter, versterker achter en alle kabels aansluiten overal. Wordt nog een leuk klusje . Meteen even kijken wat voor ECU ik heb zodat ik bij Mazdarati een keer een gechipte kan regelen. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Za 20 Okt, 2012 6:28 Onderwerp: |
|
|
Marco heeft lekkageproblemen gehad rond de voorruit meen ik me te herinneren.
Na demonteren van de voorruit bleken er een paar delen van de sponning geheel weg te zijn geroest.
Hij heeft dit laten repareren en dus ook laten spuiten. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Zo 21 Okt, 2012 22:06 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tip. Tja het blijft een vreemd probleem. Waarschijnlijk iets met de sierstrip. Ik zoek het allemaal wel uit en tot die tijd zoveel mogelijk op hellingen met de achterkant naar beneden parkeren zodat het water achterlangs wegloopt . Carport hier maken we overdekt dus dan kan ie daar mooi onder later. |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Vr 30 Nov, 2012 13:41 Onderwerp: |
|
|
Goed... Kofferbakveren hersteld (dank Johan). Morgen even de rubberen ellenboogunit vervangen tussen de filter en het motorblok (met dank aan Gert-Jan). Heb ik wel een vraag voor jullie...
Wat is dit slangetje wat zo provisorisch aan het luchtinlaattraject is vastgemaakt? Of wat voor mij belangrijker is: waar laat ik het als ik straks de nieuwe rubberen unit inbouw? Is dit dat valse vacuum waar ik ooit wat over gelezen heb? Moet dit slangetje gefilterde lucht aanzuigen?
[UPDATE]Kan dit deel zijn van het EGR circuit?[/UPDATE]
Verder ben ik bezig langzaam maar zeker interieur verlichting op LED over te zetten. Helaas nu nog 2kleurig maar daar komt ook nog een oplossing voor :
En hier komt me toch een pleurhoeveelheid licht van af
(Overigens werk ik zelf bij een LEDlampen producent/distributeur, mocht iemand zakelijk nog LEDlampen nodig hebben) |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 30 Nov, 2012 18:05 Onderwerp: |
|
|
Deze is idd van je EGR systeem .
Je kan 2 dingen doen .
Gewoon een boutje erin stoppen en je bent klaar . (Afdoppen)
Je krijgt wel een fout code maar je kan er gewoon mee rijden zonder problemen .
Of je zet het slangetje op een ander vacuum punt zodat je geen fout code krijgt . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Vr 30 Nov, 2012 19:19 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | Deze is idd van je EGR systeem .
Je kan 2 dingen doen .
Gewoon een boutje erin stoppen en je bent klaar . (Afdoppen)
Je krijgt wel een fout code maar je kan er gewoon mee rijden zonder problemen .
Of je zet het slangetje op een ander vacuum punt zodat je geen fout code krijgt . |
Is er nog ergens een vacuumpunt "over"? Of moet ik met een T-splitsing gaan werken?
Heb gehoord dat met die foutcode ook het check engine light gaat branden en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 30 Nov, 2012 19:50 Onderwerp: |
|
|
Ja je kan het net achter het gasklephuis pakken .
Daar zit ook een vacuum punt op het inlaatspuitstuk .
Je kan hem ook pakken op de slang van de cruise control en dan een T stukje gebruiken .
Je krijgt wel een fout code als je hem afdopt maar de E-spec modelen hebben geen cel lampje op het dashbord .
Alleen bij het uitlezen zal je een code 16 krijgen .
EGR werkt dan alleen niet meer maar kan geen kwaad voor het vermogen of gebruik . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Za 01 Dec, 2012 14:46 Onderwerp: |
|
|
Rij er al jaren mee en geen problemen.
Melding geeft hij waarschijnlijk wel met uitlezen maar geen brandende lampjes en geen storingen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
RaliasR Freak
Geregistreerd op: 22-10-2012 Berichten: 11 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
Geplaatst: Zo 02 Dec, 2012 1:15 Onderwerp: |
|
|
Mag je met de APK eigenlijk nog wel meldingen hebben ?
Is dit niet aangepast per 01 april.
Ik moet nog na kijken of iwij ook eigenlijk een mil lampje hebben .
Op de tellerunit staat wel een motorafbeelding naast het grootlicht symbool. |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Zo 02 Dec, 2012 12:24 Onderwerp: |
|
|
RaliasR schreef: | Mag je met de APK eigenlijk nog wel meldingen hebben ?
Is dit niet aangepast per 01 april.
Ik moet nog na kijken of iwij ook eigenlijk een mil lampje hebben .
Op de tellerunit staat wel een motorafbeelding naast het grootlicht symbool. |
Misschien niet, maar er is geen APK meester denk ik die voor de lol de ecu gaat uitlezen als er geen aanwijzing is dat er iets mis is. Zolang er geen lampje brand in je dashboard, de motor goed loopt en je gastest goed is zal er geen haan naar kraaien. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
RaliasR Freak
Geregistreerd op: 22-10-2012 Berichten: 11 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
Geplaatst: Zo 02 Dec, 2012 13:10 Onderwerp: |
|
|
Zullen ze wel moeten gezien de nieuwe eisen mbt aanwezig zijn van bepaalde foutcodes, want dat is dan gewoon afkeur.
Je kunt natuurlijk gewoon alles goedkeuren, maar als je dan een steekproef krijgt waar dit naar boven komt , dan kun als keurmeester zwaar de bok zijn
Je krijgt waarschijnlijk ook meer meldingen van lekkages
Het Milieu krijgt gewoon weer wat meer aandacht |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Zo 02 Dec, 2012 22:54 Onderwerp: |
|
|
Die van mij is gechipt en daardoor niet uit te lezen _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Zo 02 Dec, 2012 23:13 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | Die van mij is gechipt en daardoor niet uit te lezen |
Ligt bij de mijne ook nog in de planning. Maar moet eerst kijken wat voor ECU er nu in ligt. Hoop richting kerst meer tijd te hebben om alles daar los te schroeven om te kijken
Verder zijn er nog veerpootbruggen onderweg voor voor en achter (goedkope ebay meuk, maar kijken of t wat is... zo niet dan laat ik wel nieuwe maken hier lokaal bij een bekende). Jurrien is bezig met de schokbreker/veren set om die nog net iets verder op te knappen. Ook is er van King6 een stabilisatorstang onderweg voor achter met die stangetjes op de uiteinden.
Hopelijk is met bovenstaande het gevoel dat de auto wat 'mushy' aanvoelt achter soms (voornamelijk in de bochten) dan ook weg. Heb af en toe met ~30-50 een bocht door dat het aanvoelt of de auto gewoon zijdelings over de banden heen rolt en wegglijdt. Daardoor al een keer 180 graden gedraaid gestaan. Bandenspanning is t probleem niet, die pomp ik elke 2 weken bij. Er liggen nu 205/55/16 winterbanden op met voldoende profiel, dit op 8J velgen. Zouden ook nog de draagarmen kunnen zijn, maar die vervang ik tzt ook nog wel . |
|
Naar boven |
|
|
|