Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Project Reincarnation (Veel Foto-MB's)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Mika schreef:
Omdat die stuk voor stuk kwalitatief minder zijn dan de gele koni's gepaard met goede veren.

Goed, hier heb ik dus wat meer onderzoek naar gedaan... Blijkt dat er toch een goede schroefset wordt gemaakt voor onze auto's, namelijk de KW Variant 3 Smile. Ksport en die meuk wordt je voor gewaarschuwd om bij weg te blijven (o.a. de instelschroeven etc die binnen een jaar compleet kunnen vastroesten). KW maakt zijn spul van roestvrij staal en is gewoon goede Duitse degelijkheid. Deze Variant 3 gebruiken ze ook om Porsches, Audi's (R8 enz), BMW M-series etc te upgraden dus dan zal het voor een MX-6 ook wel goed genoeg zijn Wink

Dus, in Januari:
-KW Variant 3 schroefset
-Nieuwe draagarmen voor (met King6 polyurethaan bussen)
-Rear crossmember met traction bars en extra versnellingsbakondersteuning
-Nieuwe "tie-rods" (zowel binnen als buiten, dit is voor het sturen enzo, hoe heten deze in het NL?)
-Nieuwe stabilisatorstangetjes
-Eibach camber kit

Foto's en installatielog volgen ergens begin komend jaar Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Mag ik vragen waarom je een camberkit wilt plaatsen?
Heb hier de mogelijkheid omdat de camberverstelling al bij mijn schroefset zat maar gebruik het totaal niet, ook niet op het circuit.
Camberverstelling buiten hetgeen voorgeschreven is leidt alleen tot extra bandenslijtage.
Dat van het vastroesten van de schroefverstelling heeft niet zo zeer met roest te maken maar met vuil en het feit dat het hele fijne schroefdraad is (en van aluminium).
Vooraf moet je het even goed in het vet zetten dan heb je er geen last van.
KW is verder wel heel goed, wordt ook veel bij de 3L gebruikt.
Zelf heb ik een D2-RS set.
Wordt vrij veel gebruikt en persoonlijk bevalt hij me goed.
Ondanks dat de auto vrij laag staat hoef ik bij veel drempels niet eens af te remmen Twisted Evil
Verder was de voorspelbaarheid op het circuit ook netjes.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat de camber niet (makkelijk) af te stellen was bij de vooras. Deze was laatste keer bij uitlijnen buiten spec. Daarbij heb ik bij 1 van die bouten voor er eentje in zitten die eigenlijk iets te lang is omdat ik de andere elders heb moeten gebruiken. Of ik dan 2 nieuwe bouten haal bij Mazda of een camberkit... Maar kort samengevat is dus om het makkelijker binnen fabrieksspec terug te brengen en tegen ongeveer gelijke kosten als dealerspul moeten aanschaffen Smile

De KW heeft overigens geen instelbaar camber, caster of toe. Wat instelbaar is is rijhoogte, rebound en dampening (afzonderlijk). Toe wordt met de tie-rods ingesteld. Caster en camber kan tot op bepaalde hoogte met de strut mount, maar dat is zeeeeer omslachtig. Camber en toe kan ik achter instellen adhv mijn lateral arms. Jezus al die Engelse termen... komt omdat ik veel meer op de Amerikaanse sites te vinden ben Wink

Edit: D2 is trouwens nagenoeg gelijk aan Ksport. Zelfde fabrikant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Vr 03 Jan, 2014 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Mazdaspeed Spoiler op de kop weten te tikken! Binnenkort dus (bijna) de volledige kit... Replica lip, replica skirts, originele spoiler Smile

Ben voor dit jaar wel weer klaar met grote niet-onderhoudgerelateerde uitgaven :p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 03 Jan, 2014 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

De spoiler maakt het wel af .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 06 Jan, 2014 12:14    Onderwerp: Reageer met quote




Goodies!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Ma 06 Jan, 2014 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi pakketje, weer even een lekker middagje klussen Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 06 Jan, 2014 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

V.Jabroer schreef:
Mooi pakketje, weer even een lekker middagje klussen Cool

Hah ben bang dat het wel iets meer gaat worden. De draagarmen worden aangepast zodat ik de traction bars van het custom subframe eraan kan bevestigen. Verder worden de bussen vervangen voor polyurethaan Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard
Freak


Geregistreerd op: 4-9-2013
Berichten: 18
Woonplaats: Meppel

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jan, 2014 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er netjes uit! Bijna exact de zelfde setup als mij, behalve dat ik ook de poly end links van king6 heb en verstelbare
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jan, 2014 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

De endlinks voor zijn ook verstelbaar, maar nog geen poly nee. Dat komt wel wanneer ik weer wat bij Darren bestel Smile
Verder heb ik volgens mij exact dezelfde setup?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard
Freak


Geregistreerd op: 4-9-2013
Berichten: 18
Woonplaats: Meppel

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jan, 2014 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij wel.. mijn front setup:
V -King6Fabrications Polyurethane Front Control Arms
V -King6Fabrications Polyurethane Front Adjustable End-Links
V -King6Fabrications Polyurethane Fr/Re Swaybar Bushings
V -King6Fabrications Polyurethane Engine Mounts Re/Le/Ri
V -King6Fabrications Front Turbo X-Member With Fr Mount
V -King6Fabrications Rear Turbo X-Member With Trans Mount
V -King6Fabrications Reinforced Traction Bars

de laatste 2 bestaat uit 1 geheel zoals je weet.

mijn rear setup:
V -King6Fabrications 19MM Custom Rear Sway Bar
V -King6Fabrications Polyurethane Rear Sway Bar U-Links
V -King6Fabrications Polyurethane Rear Trailing Arms
V -King6Fabrications Polyurethane Rear Lateral Arms
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jan, 2014 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Jup... Mn lateral arms achter zijn wel verstelbaar. Verder heb ik de king6 motor mounts niet meer. Die zitten op de blauwe. Evenals de front turbo xmember Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Za 18 Jan, 2014 17:42    Onderwerp: Reageer met quote





Die zie je niet veel in NL Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duitse
Freak


Geregistreerd op: 7-7-2010
Berichten: 32
Woonplaats: Duisburg, Duitsland

BerichtGeplaatst: Zo 19 Jan, 2014 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Buigen
_________________
Gruß Dennis =)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jan, 2014 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een voorproefje:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 6 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group