Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Mijn Hobby/Hobby's

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Foto's & Filmpjes
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mike-Wijhe
Freak


Geregistreerd op: 10-7-2011
Berichten: 275
Woonplaats: wijhe

BerichtGeplaatst: Di 08 Jan, 2013 17:22    Onderwerp: Mijn Hobby/Hobby's Reageer met quote

De meeste normale mensen willen wel is even lekker uit leven Laughing
In mijn jongere jaren was het altijd met de scooter die toch nog wel over de 140kmh ging (Piaggio Zip sp 2000)
aangezien ik veel boetes binne haalde ben ik maar begonnen aan een andere hobby/hobby's


RC! Begonnen met een tamiya TL01 ging niet hard genoeg!
Overgegaan naar een HPI Sprint 2 alles aan gedaan voor 500euro
electro zooi er op en ging hard genoeg +/- 110kmh maar vond het nog niet wat ik wou!
(Ook nog een nitro HPI Savage 4.6 bigblock gehad maar is teveel gesleutel)
Ik miste er nog wat aan heb toen maar op marktplaats gezocht kwam ik een monstertruck tegen 23cc hey dat is grappig maar was nog niet genoeg
verder gezocht bmw onroad gehad 23cc carson 23cc omgebouwd tot 26cc hey dat is nog leuker nu rij ik een
HPI Baja 5T 26cc koppeling staat aan bij 8000rpm top snelheid rond de 80kmh ja dat is het voor mij kan nog harder maar wel lekker lomp Wink
Deze Baja heeft een sprint getrokken tegen een Audi RS6 V10
ik blijf de audi bij tot de 75kmh Laughing www.frankoverweg.nl in olst vond het niet zo leuk en wil geen spintjes meer met mij doen haha....

Even een paar foto's van de auto's die ik heb gehad en nog heb Cool laatste is een filmpje van de Baja.
Heb geen foto van de ouwe Tamiya

Dit is de HPI Sprint 2 4x4 Mazda 6 eerste kap daar achter staat mijn eerste 23cc truck kap was al kapot Wink
Heb de mazda 6 kap gehaald toen ik 16 was nu weet ik waarom ik wou een mazda met een 6 Laughing


De HPI Savage XL 4.6 BigBlock ruime 70kmh tot 80kmh


De Carson 23cc het is een soort kloon van de FG Marder En de BMW M3 Onroad 23cc


Nog een keer de Carson kloon FG Met een fg stadium truck kap bulbar en 26cc motor


En uiteraad de mooiste hobby samen is mijn Mazda MX-6 V6 en de HPI Baja 5T 26cc


Filmpje Baja 5T even testen
http://www.youtube.com/watch?v=T6kYVIibsmU
Kan er nog wel veel meer over vertelen maarja dan moet je maar een keertje een bakkie koffie komen doen.
iedereen welkom als je het even meld Wink

Love my life. Wink
_________________
MX-6 V6 24V KLDE
Zwart met vol leer..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 31 Jan, 2013 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk.
Bij deze mijn hobbies Cool
Ik begin maar bij de oudste.
39 jaar geleden mee begonnen en na 25 jaar niks aan gedaan te hebben afgelopen jaar weer opgepikt.

De kleine is het allemaal mee begonnen, de grote begin dit jaar na mijn verjaardig erbij gekocht.
De grote is trouwens al ruim 50 jaar oud.
Maar er moet natuurlijk ook wat achter hangen.

De platte wagon met rood kiepwagonnetje zat er in 1974 standaard bij.
De andere wagons er inmiddels bijgekocht evenals de volgende.

Waar marktplaats al niet goed voor is.

Dan een hobby waar ik al sinds begin 1990 mee bezig ben en waar ook mijn nickname van afgeleid is.
De Nishikigoi oftewel Japanse kleurkarper.

De zwart-rood-witte op de voorgrond is een Showa die dus in mijn nichname verwerkt is.
De vijver zoals ik hem in 2005 gebouwd heb.

En zoals hij nu is.

Even wat vergelijkings materiaal, de ruit is 70cm hoog en 3 meter breed.
De vijver zelf is 6x3 meter en 2.5m diep en heeft een inhoud van 40.000lt
Filter (onder de vlonder) is 2m diameter en 3m hoog/diep en heeft een inhoud van 7.500lt en het plantenfilter een inhoud van 2.000lt
Totaal dus bijna 50.000lt
Hier een foto van het plaatsen van de ruit.


Mijn laatste hobby is de auto.
Dit betreft de MX6 maar ook het dagelijks vervoer mag inmiddels toch wel hobby auto genoemd worden.
De MX6 heb ik sinds nov-2000
Gaat het me bij de MX6 om de snelheid...

En de techniek...

En de Lupo 3L waar het vooral gaat om de speciale techniek en de zuinigheid.
De Lupo is een 1.2TDI 3-cylinder voorzien van een tiptronic versnellingsbak.
Grotendeels opgetrokken uit aluminium en daarom maar 803kg
Kwa zuinigheid moet ik zeggen dat je aardig wat moet laten om tijdens dagelijks gebruik de 1:30 te halen, ik zit normaal rond de 1:28 maar vooral op de lange stukken is het zeker mogelijk om nog zuiniger te rijden waarbij 1:40 zeker mogelijk is.

Eigenlijk klopt dat van laatste hobby niet helemaal want er schieten me er nog 2 te binnen.
1 die ik sinds 2007 niet meer beoefen maar best zou willen, motoren.
Vanaf 1987 tot 2007 was het mijn dagelijks vervoer.
Wat heb ik zoal gehad?
-Honda CB650 '81
-Suzuki XS650 '81
-Honda GL1100 interstate '81
-Suzuki VS1400 '87
-Honda GL1500 aspencade '88
-Suzuki GSX-R1100 '89
En de racefiets.
Vroeger veel gedaan en afgelopen jaar weer opgepikt, hoofdzakelijk om weer war conditie op te bouwen en ideaal om file's te omzeilen op en neer naar het werk.


Verder hou ik nog van mijn vrouw en dochter, heb ik wat tattoo's en houden we wat dieren ......... eigenlijk te veel om op te noemen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Foto's & Filmpjes Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group