Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
KLDE chips
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Aangeboden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Wo 02 Aug, 2006 21:12    Onderwerp: KLDE chips Reageer met quote

Dag mensen Smile

Ik heb nu chips te koop voor de OBD1 KLDE's
Het zijn chips welke een hoger koppel opleveren en meer pk's.
Hoeveel precies kan ik (nog) niet laten zien omdat ik nog geen dynorun heb gedaan.
Wel kan ik zeggen dat ik er nu bijna een jaar mee rondrij, zonder problemen en met veel plezier Cool
Het meest opvallende is dat de motor veel sneller oppakt bij plotselinge versnelling. Er is merkbaar meer koppel voorhanden, vergelijkbaar met het laten vervallen van de kat.
Dit is dus geen ebay 'chip' om ergens tussen te knoeien wat 30 pk oplevert!
Het is een chip welke in de ecu gesoldeerd moet worden. Waardoor het motormanagement direct aangestuurd wordt.
Hierbij zijn geen vervelende dingen te verwachten zoals arm draaien.
Het is een degelijke chip.

Hier een belangrijke verandering: Mazdarati heeft de chipswinkel over genomen. Voor vragen over chips moet je nu bij hem zijn.
Zie pagina 11 van dit topic: Hier klikken

_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.


Laatst aangepast door Fullsize op Zo 27 Jun, 2010 21:23, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fr3d
Freak


Geregistreerd op: 29-10-2004
Berichten: 1463

BerichtGeplaatst: Wo 02 Aug, 2006 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

graag er een prijs bij vermelden..
_________________
tja geen mazda meer ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Wo 02 Aug, 2006 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

mijn interesse heeft idd ook met de prijs te maken..

maar is het niet zo dat een chip op een bepaalde setup is afgesteld? of is dat een onzin verhaal?
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Wo 02 Aug, 2006 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

texx schreef:
mijn interesse heeft idd ook met de prijs te maken..

maar is het niet zo dat een chip op een bepaalde setup is afgesteld? of is dat een onzin verhaal?


Ja klopt. Deze chip is voor een standaard set-up gemaakt. Niet geprogrammeerd op het randje zeg maar.
Met een andere set-up kom je niet in een probleemgebied iig.
Tenminste, ik heb niet die ervaring. Mijn A/F meter komt nooit in het arme gebied.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Edwin
Freak


Geregistreerd op: 31-8-2005
Berichten: 627
Woonplaats: Crownsmountain

BerichtGeplaatst: Do 03 Aug, 2006 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ja de prijs zal de doorslag moeten geven bij het wel of niet kopen van de chip.

Hoe zit het met je verbruik, is de flink gestegen of valt het mee?
_________________
Former owner of a MX6 V6 (now Herwin's)
Saab 9-3 met 250pk en 360nm
Goodridge remleidingen
Bilstein dempers
OMP veren
EBC remmen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Do 03 Aug, 2006 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Edwin schreef:

Hoe zit het met je verbruik, is de flink gestegen of valt het mee?


Eerlijk gezegd ben ik iemand die gaat tanken als de tank leeg is, zonder te kijken hoeveel kilometers ik deze keer weer heb gemaakt op een tankje.
Ik vewacht eigenlijk niet dat je er iets van merken zal. Ik kan me voorstellen dat je in het begin vaker zal proberen hoeveel verschil het uitmaakt, wat dus meer brandstof kost Laughing Dat ligt dan niet aan de chip natuurlijk Very Happy
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Do 03 Aug, 2006 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

De prijs voor 1 chip met installatiebeschrijving is 75 euro.
Dit is dus een fractie van wat je betaalt bij andere aanbieders die tussen de 500 en 600 euro zitten.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bluedevil
Freak


Geregistreerd op: 2-2-2005
Berichten: 454
Woonplaats: Oosterwolde Fr

BerichtGeplaatst: Do 03 Aug, 2006 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt goed maar hoeveel pk moet dit ongeveer meer opleveren en hoeveel kun je krijgen dat het straks niet is dat je ze niet meer hebt liggen.en zijn ze makkelijk te installleren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Do 03 Aug, 2006 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

psycomania schreef:
klinkt goed maar hoeveel pk moet dit ongeveer meer opleveren en hoeveel kun je krijgen dat het straks niet is dat je ze niet meer hebt liggen.en zijn ze makkelijk te installleren


hoeveel weet hij nog niet zoals hij al zij zijn wagen is te laag voor op de rollerbank Razz

wat ik je wel kan vertelle is dat je er zeker weten meer PK's uit haalt dan een aandere uitlaat met een open luchtfilter Razz

ik weet wel dat ik er een ga aan schaven Twisted Evil
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Do 03 Aug, 2006 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

maar ik heb wel wat dingen veranderd, (zie handtekening) , kan het niet zijn dat ze er slechter van gaat lopen?
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Do 03 Aug, 2006 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

texx schreef:
maar ik heb wel wat dingen veranderd, (zie handtekening) , kan het niet zijn dat ze er slechter van gaat lopen?


Ik denk niet dat het invloed zal hebben op je ebc schijven en blokken rondom Razz
Maar zoals ik al eerder schreef, het is niet een chip met een programmering op het randje. Bovendien houdt de ecu zijn functionaliteit dwz: het mensel wordt constant gecontroleerd door de lambda's en de ecu reageert daar nog steeds op door constant de brandstof en de ontsteking te corrigeren.
De uitlaatgassen zijn misschien iets minder milieuvriendelijk, maar als jou dat nou tussen de 10 en 15 pk oplevert, wat zeg je dan? Cool
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Do 03 Aug, 2006 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben blij dat het geen invloed heeft op mijn remmen.. haha
als mijn motor loopt, en ik ben achter de auto in de buurd van de uitlaat, is het al niet echt prettig op ze zachtst gezegd,, dus het kan nog erger zeg jij !!?? Smile

maar wanneer denk jij je mx te gaan dynočn? en jij heb toch ook andere headers dacht ik?
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Do 03 Aug, 2006 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dyno heb ik nog geen datum voor geprikt maar staat wel op de lijst.
Ik heb idd andere headers.
Evb de uitlaatgassen, als je van de stinkerij af wil, plaats je je kat toch gewoon weer? Very Happy

Ook is het zo dat veel van ons al aanpassingen hebben gedaan zonder daarbij te kijken of de standaardprogrammering van onze ecu daar wel mee om kan gaan.
Bij een volgas-situatie regelt de ecu niet meer op de lambda's maar op een standaardverhouding.
Wanneer ik volgas ga met mijn chip en huidige set-up dan blijven beide lambda's in het stochiometrisch bereik.
Stel dat er nu iemand problemen heeft met een iets te arm volgas-mengsel (staat ff los van wel of geen 'snelle' chip) dan is dat op te lossen door de originele drukregelaar te verruilen voor een regelbare drukregelaar. Zo kan je de druk iets verhogen zodat je in een volgas-situatie rijker draait.

Nog meer vragen? Smile
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Vr 04 Aug, 2006 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Fullsize schreef:

Evb de uitlaatgassen, als je van de stinkerij af wil, plaats je je kat toch gewoon weer? Very Happy



van mij mag ie ruiken, stinken is een verkeerd woord, ik vindt het wel een soort extera vervraaiing van de auto Smile

nog 2, hoeveel heb je er op vooraad? en is het uit steken en insteken of solderen?
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Vr 04 Aug, 2006 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

De chip moet er in gesoldeerd worden. Als je een beetje soldeer ervaring hebt is het te doen.
Als dat niet vertrouwd is kan je het beter niet zelf doen.
Ik ben bezig een ruil-ecu te maken.
Als je dan langs komt is het een kwestie van omruilen van de ecu's.
Das met dom lullen erbij een half uurtje werk.
Voor het ruil-ecu verhaal vraag ik 100 euro.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Aangeboden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 1 van 12

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group