Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Nissan Skyline r33 spec1,5
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 02 Jan, 2014 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Van de week een beetje gehobbyd .

Speakers in gebouwd en auto netjes gepoets .
Dash ga ik nog wel overnieuw doen aangezien ik toch niet helemaal tevreden ben kwa kleur .
Vond het matte look toch wat mooier en ga het proberen met plasti dip .
Komt aardig in de buurt van het originele .
http://www.youtube.com/watch?v=l8MDJGeIIk0
Mocht het niks zijn dan kan ik het er altijd nog weer vanaf trekken .

Morgen heb ik ook een afspraak staan bij SW-performance om de koppeling te vervangen voor een stage 3 .
Hopelijk kunnen we dan weer effe lekker knallen met de auto na 4 weken rustig rijden .

Speedo sensor is ook onderweg van uit de UK en hoop die volgende week binnen te krijgen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 03 Jan, 2014 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag bij sw-performance geweest om de koppeling te vervangen .
Klein uurtje werk met 2 man .







Koppeling is idd wel erg wennen .
Koppeling pakt erg snel op en is best wel zenuwachtig .

Ook gelijk effe de uitlaat bekeken en het nr op gezocht .


Uitlaat lijn is van HKS Racing .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 21 Feb, 2014 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Tis weer even geleden dat ik wat gepost had .

Maar heb het een en ander al weer gedaan aan de auto .

Veel skyline's hebben last dat de coilpacks heb slechter gaan doen na verloop van jaren .
En bij mij begon die ook slecht te lopen onder boost .
Dus even wat onderhoud gepleegd aan de motor en hij loopt weer als een naaimachine .

Nieuwe coilpacks

Deze zijn goed tot 700 bhp dus daar heb ik de komende jaren geen omkijken meer naar .
Ook gelijk een nieuwe setje bougie's



Had ook nog wat onderdelen liggen van de mx3 dus heb gelijk ook maar een cat vervangen in elkaar geknutseld .

Geluid is nu ook veel mooier .

Velgen heb ik ook gepast maar staan veel te ver naar binnen dus mocht ik ze niet kunnen verkopen dan zullen er spacers tussen moeten komen en andere banden .


Speedo sensor heb ik ook vervangen aangezien de km teller soms weg viel .
En als die niet werkt dan gaat de auto allemaal kuren vertonen .
Hicas wat niet werkt en de stuurbekrachtiging werkt nog maar voor de helft .



Sensor is alleen van een andere type nissan maar werkt wel als je het tandwiel overzet .

Al met al aardig druk geweest en er staat nog genoeg in de planning .

Airco moet nog even bijgevuld worden (Werkt wel maar niet helemaal top) en de achterlichten moeten opnieuw gekit worden .
Skyline's hebben het zelfde probleem als de mx6 met lekkende achterlichten .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V6Extreme
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 24-1-2013
Berichten: 317

BerichtGeplaatst: Za 22 Feb, 2014 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dennis ik vind voor het geld wat je heb betaalt dat er aardig wat dingen aan vervanging toe zijn.

Ik vind dit niet normaal.

Wist Sam van deze dingen af....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Za 22 Feb, 2014 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Och was met de MX-6 net zo Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Za 22 Feb, 2014 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

V6Extreme schreef:
Dennis ik vind voor het geld wat je heb betaalt dat er aardig wat dingen aan vervanging toe zijn.

Ik vind dit niet normaal.

Wist Sam van deze dingen af....


Wat is niet normaal? het is geen nieuwe auto meer!! Je staat er niet zo bij stil maar hij is toch al bijna 20 jaar oud, dan mag er wel wat aan mankeren.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 22 Feb, 2014 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Het is en blijft een oudere auto .
En auto's hebben onderhoud nodig .
Coilpacks en bougie's zijn gewoon onderhoud en na 130.000 en 19jaar zijn de coilpacks wel aan vervanging toe .
Voor de rest valt het best wel mee en zijn het kleine dingen die vervangen moesten worden .

Bij de test rit heb ik deze dingen niet opgemerkt en liep de motor gewoon goed .
Koppeling merkte ik ook niks van en begon na 400km pas te slippen en is kosten loos opgelost door Sam .
Wilde zelf een stage 3 koppeling waar ik zelf iets bij voor moest leggen.
Anders had er een stock koppeling in gegaan zonder kosten .
En of Sam ervan wist weet ik niet hij haalt niet de versnellingsbakken eraf om te kijken hoe de koppeling is .
Benzine slang is gewoon ouderdom en aan dat soort dingen ontkom je niet bij oudere auto's .

Sam importeert de auto´s zet ze op kenteken en verkoopt ze dan .
Kosten die daar aan zitten zijn voor hem bij de apk .
Maar bij Sam is het gewoon zo wat je ziet is wat je krijgt en je heb geen garantie .

Maar wat was er allemaal aan vervanging toe dan ?
Kosten vallen wel mee hoor .
Spiegel is makkelijk te fixen en antenne is 40 euro .
Airco is een kwestie van bij laten vullen .

Al met al heb ik een kleine 7000 betaald in totaal voor de auto .
En dat vindt ik niet duur voor deze auto in deze staat .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 02 Mrt, 2014 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren de velgen geprobeerd op de skyline met 10mm houten spacers om te kijken hoe ze zouden staan .

Off set is iets beter maar nog niet naar me zin .
Dus dan zou ik voor 20mm spacers moeten gaan en langere studs erin moeten zetten .
De velgen zelf vond ik super staan onder een mx6 maar onder de skyline passen/staan ze niet echt mooi .





Nu had willem nog een mooi setje staan met de juiste banden maat .
Volgende week zondag ga ik richting friesland om te kijken of ze er mooi onder passen .

Ook is er gister een setje originele r33 instaplijsten binnen gekomen .
Zaten eerst r34 gtr lijsten in maar deze sluiten niet netjes aan en vielen er steeds uit bij het in en uit stappen van de kinderen .

Cat vervanger is ook een leuke vervanging geweest .
Bij vol gas en over schakelen komt er soms een mooie klap met vlam uit de uitlaat die goed zichtbaar is als het donker is buiten .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 09 Mrt, 2014 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag een ritje Friesland gehad naar Willem met het mooie weer om de velgen te passen .

En ze pasten gelukkig .

Foto's van de velgen





Et waarden is ook perfect .

Totaal andere auto zo .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 30 Mrt, 2014 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Zo weer lekker druk geweest van het weekeind .

Turbo druk meter ingebouwd op de plek waar de aansteker normaal zit .
Deze lag een beetje rond te slingeren in het dashboard kasje .
Aansteker zit nu in het bakje naast de handrem .
Wel zo handig als je de tomtom wilt opladen .

Ook gister de auto gepolijst .
Had links achter een grote doffe plek zitten .
Deze hebben ze in het verleden al eens bij gespoten maar was niet echt netjes .




Ook de sideskirts hebben ze bij gesloten .
Die haddan de zelfde doffe plekken als het linker achterscherm .
Voor

Na


Moet alleen nog de linker skirt doen .

Ook eindelijk de sub aangesloten .
Had hem er al in gezet maar nog niet aangesloten .
Helaas is de condensator kapot gegaan in de tijd dat die in de schuur lag .(Zekering klapt als ik hem aansluit)
Hier moet nog een nieuwe voor komen aangezien de sub eruit klapt als die vol uit staat .
Draait nu ongeveer op 2/3 vermogen en dan blijft die wel werken .
https://www.youtube.com/watch?v=ZmBtcQnyh3M

En nog een kleine sound clip van de uitlaat .
https://www.youtube.com/watch?v=GNv1w-XAWUA&feature=youtu.be

Airco werkt ook weer zoals het hoort .
De klep van de kachel stond niet goed .
Deze weer netjes afgesteld en alles werkt weer na behoren .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 03 Okt, 2014 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Tis al weer een tijd geleden dat ik wat gepost heb .

Heb in de tussen tijd het een en ander gedaan aan de auto .

Ik had wat problemen met de km teller deze werkte meer niet dan wel onder de 50km .
Dacht eerst dat de stekker geen goed contact maakten op de printplaat .
Als ik een beetje rommelde aan de stekker dan werkte de teller weer wel .
Dus eerst de contact puntjes schoon gemaakt maar helaas kwam het probleem weer terug na 2 dagen .
Heb toen de draden rechtstreeks op de printplaat gemaakt om te kijken of het ook wel echt in de stekker zat .


Ook dit werkte weer voor 2 dagen .

Ben toen aan het neuzen geweest op internet en kwam er achter dat er meer mensen waren met deze problemen .
Bij sommige waren het slechte soldeerpuntjes .
Bij het resetten van de dagteller werkte de teller weer bij verschillende mensen .
Zoals bij mij dus ook .

Dus weer het tellerhuis eruit gehaald (Voor de 10e x of zo).
Heb nu alle soldeer puntjes na gelopen en opnieuw gesoldeerd .
Nu hopen dat het weg blijft anders zal er toch echt een andere km teller moeten komen . (Probleem was verholpen)


Dashboard wat niet zo mooi meer na het over spuiten maar is nu eindelijk wat ik wilde hebben .
400ml plastidip besteld op ebay en dit is het resultaat .


Had ook al een HKS turbo timer gekocht maar zat nog te wachten op de harnas .
Gelukkig kwam er vandaag een pakketje binnen dus na het poetsen van de auto (Japfest) gelijk de turbo timer in gebouwd .


Vondt de auto net iets te hoog en heb er dus een setje tein veren op gezet . (+- 3 cm)



Apexi schokbreker (Verstelbaar) in combinatie met tein veren .

Aangezien ik ook wat meer power wilde werd het tijd voor een andere intercooler . (Meer turbo druk is meer cooling)
De intercooler van een r34 gtt is bijna 1/3 groter en is goed voor een kleine 300 pk .
Deze kon ik krijgen voor bijna een weg geef prijs dus toe maar gekocht.




r33 smic zit een aardig verschil in kwa grote vergeleken met die van een r34 .





Aangezien de koplampen nu toch los lagen heb ik ze gelijk maar gepolijst .
Ze hadden een lichte waas er over heen .


Na het vervangen van de intercooler kon de turbo druk omhoog naar 10 psi .
Dit is ook gelijk de max van de ecu omdat anders de motor te arm gaat lopen in hogere toeren .
Ook gelijk het HKS filter vervangen voor een nieuwe .



Na het verhogen van de turbo druk merkte ik gelijk dat de motor er een stuk meer vermogen bij had .
Na wat lees werk zitten de meeste mensen zo rond de 300 pk met deze setup .
Maar een dyno zal toch een keer moeten gebeuren om zeker te zijn van de cijfers .

De remklauwen heb ik ook maar gespoten .
Die van de gtr r34 zijn ook in deze kleuren en dat vondt ik toch ook wel mooi staan ipv het normale rood .



Airco was soms ook niet altijd even koud dus toen maar een service beurt gegeven .
Daarna liep de motor voor geen meter meer richting huis .
Gewoon tijdens het rijden viel de motor uit en na 1 a 2 sec kwam die weer tot leven .

Ik denk gvd wat nou weer .
Eenmaal thuis gekomen gelijk effe gekeken naar de afm .
Na het uitlezen met de laptop kreeg ik een code 12 en na wat speurwerk met google kwam ik er al gauw achter wat het probleem was .
Dus de afm open gemaakt en de soldeer puntjes weer na gelopen .


Toch merk ik wel en lees ook vaak dat veel kwaaltjes te maken hebben met slechte soldeer puntje bij de skyline .
Gelukkig is dit wel makkelijk op te lossen maar het is niet het sterkste punt bij nissan .


Vorige week een HKS hi power demper opgehaald , voor een prijs waar ik hem niet voor kon laten liggen .
Nu alleen nog een flens bestellen en een stuk uitlaat pijp en dan kunnen we hem eronder bakken .




En vandaag de demper eronder gehangen .



Geluid is een stuk mooier zo met dit type demper .
De oude was ook een HKS maar dit was een street legal en geeft niet zo veel geluid als deze .
Oude uitlaat hoorde je ook bijna niet meer als de turbo op gang kwam .
Turbo kwam boven de uitlaat uit .

Deze knettert ook wat harder .
https://www.youtube.com/watch?v=j9roU71P0kg&feature=youtu.be

Wat nu nog in de planning zit is een mooier stuur (S2) en een nieuwe pook .
Ook wil ik met de tijd nog een bee-r rev limiter .

Voorlopig nog genoeg plannen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Za 04 Okt, 2014 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

Das een aardig lijstje aan updates
Volgens mij hebben ze in Japan wel een aardig vochtprobleem wat de auto's betreft Aangezien die solderingen allemaal zo slecht zijn Heb een tijdje geleden het tellerhuis van de rx7 er ook uit gehad en het viel me toen op dat de buis achter het dashboard ook rood was van de vliegroest Zat er toen nog aan t6e denken dat ie ooit eens gezwommen had maar kon hier verder ook geen aanwijzingen voor vinden
Denk dat het grootste probleem daar vocht is.
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 20 Jan, 2015 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Tis al weer even geleden dat ik wat gepost heb .

Onder tussen niet stil gezeten met de auto en beetje bij beetje wat gedaan eraan .

Zo heb ik de gril opgeknapt .
Verf kwam los dus het gaas maar eens opnieuw gespoten en het logo rood gemaakt .



Setje xenon ingebouwd .



Helaas ook een ongelukje gehad met de bumper .
Stoep was net iets te hoog .





Toen gelijk maar de bumper aan laten passen voor de toekomstige frond mount intercooler .



En met de kerst heb ik een Japspeed front mount intercooler gekregen van me vrouwtje .





En hoe de auto er nu bij staat na 1 jaar op zijn wintervelgen .

Toen ik hem kocht .



En hoe die nu is met de nieuwe front .


Wat nog is de planning staat is een GFB Boost controller en een stage 1 ecu van RSP .
Dan kan ik de boost verhogen na 0.85 bar en zou de auto zo rond de 330 pk moeten hebben met de stock turbo .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jan, 2015 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Auto staat er weer netjes bij Dennis.
Valt me alleen 1 ding op ....... een paar wheelspacers zouden hem goed doen.
Vind de wielen wat te ver naar binnen staan Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jan, 2015 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ja klopt vindt ze zelf ook iets te ver naar binnen staan persoonlijk .
Probleem is dat de wheel studs eigenlijk net te kort zijn voor spacers .
Dit is mijn winter setje met winterbanden en het is maar voor een paar maandjes .
Niet dat langere wheel studs super duur zijn maar gebruik het geld liever voor iets anders als je snap wat ik bedoel .

De zomer velgen staan er wel perfect onder kwa ET maat .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group