Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Oranje MX6 2.5l 1992
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Zo 03 Nov, 2013 21:49    Onderwerp: Oranje MX6 2.5l 1992 Reageer met quote

Hallo, Ik ben Kars en ben nieuw op dit forum:)
Ik ben sinds kort 18 jaar, in 1x mijn rijbewijs gehaald en gisteren nu ook een auto: een opvallende Mazda MX6 2.5l uit duitsland Very Happy Very Happy !
De auto heeft 110.000 kilometer gelopen en het interieur en exterieur is door de vorige eigenaar goed onder handen genomen.
Bij aankoop had ik enige twijfel over de auto aangezien er geen onderhoudsgeschiedenis bij zat en er voor de prijs een hele lage km-stand op stond, uiteindelijk mede door het nette in/exterieur toch tot aanschaf over gegaan en de auto vrijdag op de autoambulance opgehaald! Direct langs het tankstation in Duitsland en octaan 102 erin gepompt Cool, is nog goedkoper dan euro95 in nederland:shock:
Kwam er thuis direct achter dat de accu helemaal leeggetrokken was doordat het audiosysteem er rechtstreeks op aangesloten was en de wagen al een tijd stil stond.
De accu ligt nu in de schuur aan de acculader van de opa van een vriend van me, af en toe springt er een vonkje af dus hopen dat dat goed komt Rolling Eyes
Verdere mankementen zijn dat de gasdrukveren van de achterklep geen druk meer opbouwen, de schakelpook ontzettend los zit (kan als deze in de versnelling staat een ruime 10cm naar links of rechts bewegen...) en dat de vorige eigenaar een jägermeister sticker op de hood heeft geplaktjavascript:emoticon:?
Woensdag wordt de auto rdw en apk goedgekeurd (hoop ik Cool ) en dan kentekenplaten aanvragen

Wat er de komende tijd op de planning staat:

-Schakelpook nakijken en weer goed vastzetten
-Nieuwe accu kopen
-Hele motor nalopen, alle vloeistoffen vervangen
-Kijken of ik ergens goedkopen winterbandjes kan scoren Very Happy
-Subwoofertje erbij kopen, heb momenteel eentje van kappa op het oog die goed bij de kappa speakertjes in de hoedenplank past

Wat plannetjes voor later zijn:
-De hood en spoiler carbon wrappen (zit steenslag op de hood en vind het sws mooi, tevens wil ik van de vale jägermeister sticker af)
-Kijken of ik de parkeerschade op de velgen kan maskeren
-Kenteken voor onder de linker of rechterlamp monteren
-Kijken of ik een custom uitlaatje kan laten maken
-Kijken of ik de auto kan eco-tunen, een 2,5 liter drinkt nogal namelijk Wink (en stieken levert het ook meer pk's op Twisted Evil )
-De dakbekleding en deurbekleding vervangen door iets wat meer past bij de rest van het interieur
-Misschien het dakraam er weer inzetten (is door de vorige eigenaar dicht gemaakt??? Waarschijnlijk waterschade, wat ook goed zou verklaren waarom het interieur nog zo nieuw is ivt bijvoorbeeld de gordels en het dashboard)

Dan heb ik ook nog een paar vraagjes waarbij ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft Very Happy
-Is het mogelijk om Amerikaanse kentekenplaten goedkeuring te krijgen? (als ik de rdw keuringsmeester heel lief aankijk Rolling Eyes ) Zo nee, weet iemand wat de boete is als ik deze wel voer?
-Mijn auto komt uit 1992, kan ik dan niet de katalysator eronderuit schoppen (meer pk's en fijner geluid javascript:emoticon Laughing )? Ik meende dat kata voor 1993 niet verplicht was, of moet ik dit even aan de rdw keuringsmeester vragen?

In ieder geval hartelijk bedankt voor het kijken naar de auto! Ik hoop dat jullie hem mooi vinden, of in ieder geval snappen dat een 18 jarig jochie het mooi vind Razz

Ik ben van plan van deze page direct mijn 'project' pagina te maken waar ik updates van wat er met de auto gebeuren gaat e.d. zal posten.









Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 03 Nov, 2013 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie mx6 heb je daar .

Versnellingspook komt denk ik door kapotte busjes waardoor de versnellingspook/schakelstang speling krijgt .
Net onder de versnellingspook zitten 2 busje en bij de bak zitten 2 busjes .
Deze zijn van plastic en door de leeftijd gaan ze stuk en het gevolg is speling .
Cat hoeft er niet onder aangezien de auto van 92 is .
Weet alleen niet of het verplicht in bij het invoeren maar een maal op kenteken zou die er onder uit kunnen .
Ze kunnen zonder cat door de apk .
Zou hem gewoon laten zitten bij de keuring en daarna eraf halen .

Het verbruik valt ook wel mee hoor .
Zijn er genoeg die met een v6 klde/klze 1:13 a 1:14 rijden op de snelweg .

18,2 kenteken zal je niet krijgen denk ik aangezien er normale kenteken platen op kunnen .

Bodykit is ook lekker zeldzaam (style 44)

Veel plezier ermee .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Zo 03 Nov, 2013 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

dankje voor de reactie!

Ik ben ook best trots op de auto haha Embarassed
Dankje voor de tip ik zal er dinsdag even naar kijken (morgen en overmorgen tentamens Crying or Very sad )
Das wel chill dat er geen kat onder hoeft, moet ik dan een stuk straight pipe halen of even wachten en dan direct een custom exhaust halen?

Verbruik zit toch voornamelijk in je rechtervoet Smile Dus ik hoop dat ik deze een beetje onder controle kan houden Laughing

nee klopt was ik ook al bang voor Sad Denk dat ik mn kentekenplaat-voor dan onder mn rechterlamp plak, vind het zo lelijk daar beneden...

Bodykit is inderdaad vrij zeldzaam, maar ik vind hem perfect zo, niet een hoog needforspeed gehalte zegmaar Razz maar gewoon een nette bodykit waardoor hij er net even wat fijner uitziet dan normaal!

mvg, Kars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 2:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie dat het gelukt is om je aan te melden. Wink
Moet zeggen dat de auto er netjes uit ziet.
Airco is zo te zien al verwijderd, als ik kijk naar de plek waar de voedingskabels door je schutboard lopen i.i.g.
Is op zich niet nodig, maar wel lekker op de zomerdag.
Zie het bij mezelf wel, kan namelijk aardig warm worden binnen. Embarassed
18.2 zal je inderdaad niet gaan krijgen.
Heb er in het verleden 1x een bekeuring voor gehad en die kostte me toen dacht ik €75,- maar dat is al gauw weer een jaartje of 8 geleden.
Ik vond op zich die prent nog niet het ergste maar wel dat ik om de haverklap langs de kant stond er voor.
De helft weet niet of het mag, maar je komt vanzelf een keer iemand tegen die het wel weet.
Zonder kat kom je wel door de apk, maar aangezien er U9 op je kentekenbewijs staat is het volgens mij wel verplicht om er 1 onder te hebben met de apk.
Kijk anders eens in de kat als je onder de auto zit.
Bij mij lagen er in 2003 al brokken in, laat staan 10 jaar later.
In dat geval is het probleem zo opgelost.
Leeghalen en er een pijp inlassen (aangezien hij anders begint te suizen).
Op die manier zit de kat er onder en toch ook weer niet. Wink
De gasveren kan je halen bij Brezan en het nummer staat hier ergens op de site vermeld, valt best mee, zolang je maar niet bij de dealer komt.
Auto ziet er verder zo te zijn netjes uit.
Mooie en zeldzame bodykit en ook het interieur mag er zijn.
Dakraam is zonde maar persoonlijk zou ik het nu zo laten (of de motor en alles moet er nog in zitten, dan valt het waarschijnlijk mee.
Mag ik trouwens vragen in welke regio je ergens zit?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 7:39    Onderwerp: Reageer met quote

hey tof dat je hem mooi vind Very Happy

hmm heb de accu er even weer ingemikt en alle luchttoevoer deed het? (alle knopjes geprobeerd en werkte allemaal)
Was er idd al bang voor dat 18.2 geweigerd ging worden, dan maae die oversized krengen erop. Stickerkenteken voor is volgens mij ook verboden, en ben niet zo happig om in mn bumper te gaan boren Wink dus als iemand suggesties heeft voor de bevestiging?
Wanneer staat er u9 op je kentekenbewijs dan? Ik heb er namelijk nog geen (moet nog gekeurd worden) dus weet niet of ik daar onderuit kan komen?

trouwens als ik de auto start loopt mn benzinemeter niet automatisch op, lampje blijft branden. De tank zit helemaal vol dus weet niet of dit komt omdat hij pas bij het rijden oploopt of dat ik de kabel even moet checken?

Ik woon in het kieftallige Westerbork in hartje drenthe haha. Auto was dus ook wel een must om ergens te kunnen komen, een brommer gaat ook maar tot zo ver.

mvg, Kars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

Benzineding zal langzaam oplopen, maar daarvoor hoeft de auto niet per se te rijden. Binnen een minuut of twee zou je toch al wel aan de top moeten zitten of in ieder geval beweging moeten zien.

U9 krijg je op je kentekenbewijs op basis van de kenmerken van de auto. MX-6 is geen nieuwe auto voor de NL weg dus al die karakteristieken worden automatisch ingevuld. Kom je niet onder uit. Je krijgt trouwens op je kentekenbewijs ook de kleurcode blauw hoogstwaarschijnlijk Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

net even een tunesessie met een maat van me gehad en klopt zit inderdaad geen airco in, dat word de raampjes openslingeren haha Laughing
Benzinemeter staat op vol, echter het lampje blijft branden??
Verder zijn we bezig geweest met de audio, blijkt helemaal vertyfd te zijn de bedrading. Van alles geprobeerd maar we kregen de versterker niet aan de praat. Zie er nu al tegen op, kloten met electronica is niet mijn ding Evil or Very Mad
Even het luchtfilter gecheckt en deze zag er nog prima uit, denk wel dat ik olie even ververs voor de apk aan.

Waarom zou ik kleurcode blauw krijgen eigenlijk? Hmmm sunt van de U9, ik kijk wel even of ik wat kan regelen bij het rdw, nieuwe kat is ook weer 150 eu en vermoed dat deze zn beste jaartjes wel gehad heeft^^

nog even wat foto's van vandaag:


accu aan de lader vanochtend


luchtfiltertje en versterker meuk weer op de accu


eem close-upje


maximale bal in mijn luchtfilter, iemand enig idee waar dat voor dient?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Wat bedoel je met maximale bal? Dat ding wat heen en weer gaat is je luchtmassameter.

Je krijgt de kleurcode blauw omdat je een blauwe MX6 hebt. Kijk maar naar de kleur binnen in het motorruim, dat is de eigenlijke kleur van de MX6 geweest. Paint job om de buitenkant aan te pakken: 1500 euro. Paint job om de kleurcode te veranderen: ~4000 euro Wink. Het doet verder niks hoor, maar is misschien een leuk weetje Smile

Met een kapotte kat kom je trouwens prima door de RDW keuring hoor. Zou me de kosten besparen. Als je niet door de uitstoottesten komt dan is er iets anders (ergers) mis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

Stuur een brief naar de RDW, unit VRD, Postbus 30 000, 9640 RA Veendam
met het verzoek de kleur op het kentekenbewijs aan te passen. U meldt in de brief het kenteken en de nieuwe kleur van uw voertuig.

Samen met de brief stuurt u het originele Voertuigbewijs mee. Is het kentekenbewijs vóór 1 juni 2004 afgegeven, dan stuurt u het complete kentekenbewijs mee.

Als alles akkoord is, stuurt de RDW u binnen 5 werkdagen gratis een aangepast Voertuigbewijs of kentekenbewijs toe (afhankelijk van wat u heeft ingezonden).


dit lees ik op de rdw site? Is 4000 euro dan niet een beetje overdreven of hebben wij het over verschillende dingen Razz

Ja die ja, wist de naam er niet voor Embarassed Meet die niet de optimale benzine/luchtverhouding?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht je nog een cat zoeken dan heb ik er nog 1 tekoop .
Heb ook nog een versnellingspook liggen met shortshifter en stangen .
Misschien leuk voor het geluid , heb ook nog een (race)luchtfilter liggen .

Staat in het verkoop topic .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Die meet de hoeveelheid lucht die binnenkomt en aan de hand daarvan doet de ECU berekenen hoeveel benzine ingespoten moet worden.

En ik bedoelde ook niet het omcoderen op je kentekenbewijs, maar meer de kosten voor het spuiten zelf. Zit namelijk aanzienlijk veel meer werk aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

oh ja dat klopt, mja vind het spuitwerk goed zat zoals het nu is Very Happy
Misschien dat ik van de winter mn hood en spoiler carbon wrap, maar ik wil eerst eens even rijden haha! Dus duimen dat hij woensdag voor alle keuringen slaagd

Had al een paar keer door het verkoopforum van jou heen gescout mazdarati haha. Wou zelfs eerst jouw oude klze kopen maar was toen al verkocht Crying or Very sad

Zitten wel een aantal leuke spullen bij, maar ik ga pas echt tunen als de apk voor elkaar is en ik een kenteken heb, dan kijk ik wel even rond wat er zoal te koop is Cool

nu maar weer aan de tentamens anders komt het niet goed haha Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
V6Extreme
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 24-1-2013
Berichten: 317

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Very Happy
Nette MX-6 heb je gekocht en uniek met de bodykit.

Mooi dat je deze MX-6 naar Nederland heb gehaald.
Wees er zuinig op Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Paint job om de buitenkant aan te pakken: 1500 euro. Paint job om de kleurcode te veranderen: ~4000 euro Wink

Wat Mika bedoelde (vermoed ik).
Alleen de buitenkant spuiten -> €1500,-
Buiten en binnenkant spuiten = auto compleet demonteren om te kunnen spuiten -> €4000,-
Dan ben je ook meteen verplicht om de kleurcode te laten veranderen bij de RDW.

Ik wilde trouwens ooit in een grijs verleden de auto zwart/paars laten spuiten (Mica-lak) en dat ging me, alleen voor de buitenzijde ook vrolijk €4000,- kosten.

Verder gewoon de huidige kat er onder laten zitten.
Die van mij is dan leeg en ook ik kom er gewoon mee door de apk, ondanks alles dat er met de KLZE is gedaan.
Gewoon laten zitten dus Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de verwelkoming en de complimenten!
Ja ik ga er zeker zuinig op zijn haha, ik beloof dat het geen ragbak wordt Razz

Ik zou tegenwoordig sws niet meer voor spuiten gaan denk ik, wrappen is stuk goedkoper en imo is de prijs/kwaliteit dan beter, je kan je auto 3x wrappen voor 1 keer spuiten!
Blijft dat als je topkwaliteit wil en betalingsbereid bent je gewoon voor het spuiten moet gaan.

Oke nou dan zoek ik na de apk wel even op hoe ik dat het beste kan leeghalen en dan bij barry de beunhaas een pijpje erin laten lassen Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group