Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Oranje MX6 2.5l 1992
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm spuiten is volgens mij ook wel een betere bescherming tegen roest etc. Dus heb je roestige plekken zou ik het toch eerder nog laten behandelen en spuiten... Kan je daarna altijd nog wrappen. Of nog nieuwer, plastidippen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2013 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ja spuiten is zeker beter, maar ook stukken duurder.
Plastidippen vind ik persoonlijk niet mooi, tenzij je van dat matte houd, iets wat mij in wrappen ook niet zo aanstaat. Bij wrappen heb je wel veeeel meer keuze qua ontwerpen en kleuren. Als ik mn hood en spoiler zou kunnen plastidippen in carbon fiber met motief zou ik het onmiddelijk doen haha.

even op een offside note: zijn er binnenkort nog meetings van mx6 Cool ?
las teen en tander in het meeting forum maar leek vrij dood helaasch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Di 05 Nov, 2013 17:31    Onderwerp: Reageer met quote

Zo vandaag laatste twee tentamens gehad en bij thuiskomst direct met de auto bezig gegaan Very Happy
We hebben even een aantal dingen bekeken en jawel, mijn auto heeft gewoon een schuifdak!



Opzich best wel blij mee en maakt een airco overbodig Razz
Daarna nog wat geputst en even de distributieriem en remmen bekeken (soortvan) en nou vraag ik jullie ervaren mening hierover^^, zijn de remschijven nog goed en is de distributieriem nog goed? (heb verder geen info over laatste vervangen):







Verder moest ik natuurlijk het chassisnummer op de auto vinden voor de RDW keuring, Jezus wat een stress! We konden het nergens en begonnen al te vermoeden dat het wellicht een gestolen auto was Laughing
Maaarrr uiteindelijk zat het in het midden onder de hood, alleen naar beneden gericht plaatje waardoor we het de hele tijd over het hoofd hadden gezien. Pfff was wel even een opluchting haha

Ook nog even tune-bandenspanningsdopjes van de action erop gemikt, zwarte Cool
Trouwens nog even een vraagje de auto loopt stationair 700toeren, is dit niet erg weinig of hoort dit zo? Die van een maat van me deed 1200 Confused
Ennn het benzinelichtje is nu ook uit gegaan, dus hopelijk de APK zonder al te veel moeite doorkomen morgen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Di 05 Nov, 2013 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

700 hoort zo. Schuifdak maakt een airco zeker niet overbodig. Sterker nog, wanneer je die open zet en de zon schijnt op je bol dan kon 't je nog wel eens meer kwaad dan goed doen Wink

Zou je ook alsjeblieft je plaatjes willen resizen? Dit is lichtelijk irritant Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 05 Nov, 2013 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Remschijven is moeilijk te bepalen vanaf een foto .
Maar als ze niet te ver zijn ingesleten/gegroefd en ze zijn recht dan hoef je ze niet te vervangen .
Blokken weet ik niet omdat je daar geen foto's van gemaakt heb .
Maar dat zie en merk je snel genoeg .

DB riem zou ik gewoon vervangen als je niet weer wanneer die voor het laats is gedaan .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 06 Nov, 2013 8:11    Onderwerp: Reageer met quote

Als je twijvelt aan de distributie, gewoon vervangen. Ook al is een klde een vrijloopblok volgens zeggen, denk dat de schade aanzienlijk zal zijn als hij klapt.
Je kan in het algemeen aan de buitenzijde niet zien hoe een riem er aan toe is

Idem. voor de remmen, dat is op een foto niet te beoordelen. Wat mazdarate al zei, ze moeten recht zijn en mogen niet gegroefd zijn.
Verder heb je nog te maken met een minimale dikte van de remschijven en remblokken. Weet niet of ze afkeuren als de remschijven onder de minimale dikte zitten, maar kan me voorstellen at een rdw keuring strenger is dan een normale APK.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Wo 06 Nov, 2013 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

plaatjes resizen doe ik wel maar op de een of andere manier resized imageschack ze niet allemaal?
Ja ik ga binnenkort de DB riem wel even vervangen dan. Is dit een beetje te doen op een v6 en is hier een (video)tutorial bij? Kzag wel een yt filmpje voor de 626 die wel veel gemeen heeft met de mx6.

Vandaag voor het eerst lekker gereden in de mx6, rijd heerlijk! rustige moter maar wil ook zeker wel trekken Razz
Na een stukje getourd te hebben en een beetje van alles getest te hebben richting zwolle gereden voor de rdw/apk. Paar tips: neem alles mee wat je van de auto hebt aan papierwerk (in mijn geval dus fahrzeugbrief en onderhoudshistorie), zorg dat je je chassisnummer gecheckt hebt en het helpt als je het een en 't ander van je auto en de nederlandse wetgeving wat betrefd automobielen weet.

De RDW keuring met enige moeite doorgekomen, in principe checken ze alleen het papierwerk, wat in mijn geval tot enige verwarring leidde, namelijk op mijn fahrzeugbrief en duitse papieren was de kleur van mijn auto rood! Nu is de buitenkant van mijn auto oranje en de kleur van het koetswerk origineel blauw. De man van de RDW vond dit uiteraard heel vreemd en het leek er even op dat ik de auto terug naar Duitsland zou moeten rijden om daar te laten herkeuren als zijnde oranje of blauw. Uiteindelijk heeft hij me hiermee gematst en de auto is nu oranje op kenteken, zorg er dus voor dat je dit bij aankoop checkt! Ik was dom/lui en dit heeft me dus bijna een paar honderd euro gekost. Tevens was ik namelijk zo slim geweest om mijn chassisnummer bij aanschaf niet te checken, en de man van het RDW keurde het plaatje in de auto af omdat deze vastgeschroefd zat, na wat poetswerk vond hij gelukkig het ingekerfde chassisnummer alsnog. Als je een auto wil invoeren trouwens, zorg dat je een eendagskenteken aanvraagd, 2 stukken wit karton en een watervaste zwarte stift hebt (ik heb flinkbrau dozen gebruikt Very Happy) Je moet op de dag zelf verzekerd zijn en je moet je eendagskentekenbewijs uitgeprint hebben.

Na dit avontuur was het tijd voor de APK. Bij punt 1 zakte ik eigenlijk al omdat ik gisteren vergeten was mijn accubeugel terug te plaatsen en deze dus los zat. Dit hebben we opgelost door 3 tyrips aan elkaar vast te maken en op deze manier de accu enigzins vast te zetten. Hierna werd even een basiscontrole gedaan, gordels, stoelen, deuren, verlichting en ook of de verstelbaarheid van de lichten. Enige minpunt hier was dat mijn stadslicht het pas deed als je er een tik op gaf. Na nog wat getest te hebben waren mijn remmen voor goed en vanonder werd de auto ook goedgekeurd. We waren bijna klaar toen het noodlot alsnog toe sloeg: bij de handrem bleef mijn rechterachterband gewoon draaien, klote zooi! Hier dus op afgekeurd helaas. Wel te horen gekregen dat ik geen kat hoef, dus deze gaat er binnenkort onderuit. Weer terug naar huis gereden en merkte al snel dat met mijn rijstijl ik wel elke week aan de pomp sta, dit maar eens even aanpassen dus Laughing

Een heel avontuur dus weer haha!
Nu heb ik natuurlijk een vraag over mijn handrem. Als ik hard op mijn voetrem trap gaat het lichtje van mijn handrem branden, verder knijpt de kabel van de handrem zeg maar wel, alleen de remklauw sluit niet? Ik denk dat het komt door het lange stilstaan en dat wellicht wd40 wonderen kan doen, en anders van het weekend kijken. Als iemand suggesties heeft wat het zou kunnen zijn graag!
Iets anders is dat als ik over drempels heen rij of scherpe bochten maak er een aardige bonk onder de auto te horen is. kogellagers of iets in de ophanging leek mij? Laatste minnetje is dat als ik tegen de wind in rij mijn deur suist, dus de rubbers vanavond even nakijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 06 Nov, 2013 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dat het lampje gaat branden komt omdat er dan te weinig remvloeistof in het tankje zit van de hoofdremcilinder .
Ik zou het niet bij vullen maar eerst effe de blokken na kijken of deze nog wel voldoende zijn .
Als ze slijten dan zakt het remvloeistof nivo en kan de reden zijn dat het lampje gaat branden .
Zijn de remmen nog allemaal goed dan zou ik hem iets bij vullen .
Hou het wel even de komende dagen in de gaten dat het vloeistof niet zakt .
Als dat zo is dan zit er ergens een lek .

Remklauw is een veel voorkomend probleem bij de mx6/626 .
Het hendeltje van de handrem wil soms wel eens vast gaan zitten .
wd40 zal misschien even helpen voor een paar dagen maar de enige optie is of de klauw reviseren of vervangen voor een nieuwe .

De bonk die je hoort zou ook heel goed de uitlaat kunnen zijn die ergens tegen aan komt .
Aan de achterkant van de auto even flink aan de uitlaat rommelen en kijken of je het geluid dan weer hoort .
Dan weet je gelijk of het in de uitlaat zit .

Het v6 blok van de 626 is het zelfde als die van de mx6 .
Dus als het een filmpje is van een v6 dan zou je die kunnen gebruiken idd .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm


Laatst aangepast door Mazdarati op Wo 06 Nov, 2013 20:03, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Wo 06 Nov, 2013 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Windsuizen bij de deur kun je amper oplossen... Deurrubbers kosten je tegen de 200 per zijde bij de dealert.

Remklauwen achter lopen nog wel eens vast. Dit is een bekend probleem. Je kan proberen deze zelf te reviseren, anders zal je deze wellicht moeten vervangen.

Hard op de rem trappen kan als gevolg hebben dat je remvloeistof binnen t reservoir 1 kant op gegooid wordt wat je sensor triggert. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van remvloeistof bijvullen. Ik had dit probleem ook in combinatie met het bovenstaande (vastzittende remklauw). Kan dus met elkaar te maken hebben.

Bonken bij drempels of scherpe bochten doet me de homokineet verdenken. Dat, of 1 van je schokbrekers zit misschien niet helemaal goed vast/is op bepaalde delen doorgeroest. Of misschien zelfs een probleem met je draagarm.

Wat betreft de distributieriem, je kan een kevlar uitvoering halen die je waarschijnlijk nooit zal hoeven te vervangen. GATES Part # T210RB High Performance Automotive Timing Belt; 7/8" x 48 3/8" (129 Teeth) - Blue op www.rockauto.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Do 07 Nov, 2013 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

hey bedankt voor de reacties!
De remklauw ga ik vrijdag even bekijken en dan houd ik jullie op de hoogte.
Vandaag 2 tussenuren dus even langs de mediamarkt gecrosst en daar een radio op de kop getikt: pioneer deh-x8500BT. Ik maak thuis wel even wat foto's. Gisteravond even aan de audio geprutst en deze werkt nu. Vrijdag een sub + versterker halen en zaterdag misschien de audio set van mijn buurman erin haha. word wel erg golf dan met 3 subs en 6 speakertjes Laughing vraag me ook sterk af of mijn accu dat trekt haha.
Sonde van die rubbers zeg, 200 euro pfff dan maar een alternatief vinden (kit ofzo).
Maar ik heb zo les, hou jullie wel op de hoogte vanavond na het sleutelen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Do 07 Nov, 2013 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

Heb zelf de voorganger van jouw radio, de DEH-8400BT. Erg nice, ook met geïntegreerde parrot Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Do 07 Nov, 2013 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Vanavond even met de audio bezig geweest en klinkt echt top! Nieuwe radio is een prima apparaat met genoeg functies om mij even bezig te houden haha. De radio staat ook erg strak in de auto en i.c.m. een versterker gaat het hard zat.

Ik had de rubbers bekeken en deze zagen er eigenlijk nog wel prima uit, 1 flapje zat wat los dus deze zal ik even vastlijmen zo snel als ik de 123lijm weer teruggevonden heb Laughing

Morgen eens met de remklauw bezig, ben benieuwd wat eruit gaat komen! Ik hoop dat het simpel op te lossen is, en anders even een paar bedrijven benaderen voor revisie (de plaatselijke industrie moet ook draaiende gehouden worden aka luiheid Razz)

@mika, Weet jij zeker dat die distributieriem past? Als ik hem op zoek kom ik uit bij een ford mustang namelijk en als ik op mazda mx6 zoek krijg ik ze met '192 teeth' (GATES Part # T214RB High Performance Automotive Timing Belt; 1 3/16" x 60 15/32" (192 Teeth) - Blue). Beetje een onduidelijke site en ik heb zo geen verstand van de distributieriem van een mx6 Smile Neem aan dat ik dan zelf een waterpomp en spanrollers los moet bestellen oid?

nog even wat picca's van de radio voor de geïnteresseerden:







nog even een foto van mijn auto naast die van een vriend van me en de scooter van een andere vriend



seems legit Laughing

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Vr 08 Nov, 2013 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

Oh kan goed dat ik net fout zat met t part nummer ja... Dan mijn excuses... Maar het is inderdaad slechts het nummer voor de riem zelf, rest moet je dan nog opsnorren idd.

Zelf heb ik de radio 1 slot hoger gedaan. Vond ik wat makkelijker met de bediening om niet telkens tegen/om de versnellingspook te zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
V6Extreme
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 24-1-2013
Berichten: 317

BerichtGeplaatst: Vr 08 Nov, 2013 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

IK lees trouwens nergens dat je een beurtje(onderhoud heb gedaan)?

Onze motoren lusten wel een slokje olie dus hou dat in de gaten en na verloop van tijd weet je dan wat je verbruik qua olie is.
Die van mij lust wel een borreltje Cool

Ik heb me Kat-vervanger bij www.jeroentje.nl custom laten maken.
Op maat en 2,5 inch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Zo 10 Nov, 2013 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ben van plan al het onderhoud zelf te doen, drukt de kosten en je leert er een hoop van!
Alle vloeistoffen moet ik nog wisselen inderdaad, wil dit graag uit voorzorg doen, echter nog niet aan toegekomen.

Dit weekend weer flink met de auto bezig geweest, de remklauw nagelopen en blijkt dat deze ondanks een flinke wd40 beurt niet werkt met de handrem, het hendeltje zat helemaal vast, deze toen weer los gemaakt en de cilinder van de klauw schoof ook naar buiten bij het aantrekken maar de handrem bleef het niet doen. Besloten om dus een nieuwe klauw te halen. Nu heb ik de vraag of deze: http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/mazda/mx-6/mx-6-coupe-00-1991-00-1997/25i-v6-24-v-kat-02-1992-08-1997-121kw?frmOmschrijving=remklauw#remschijven-remblokken
eronder past. het gaat dan om de trw rechts achter. Ik denk dat deze wel past en goed is maar als iemand een goedkopere goede klauw weet of als deze niet past dan hoor ik het graag!

Daarnaast vrijdag een subwoofer van alpine kappa gehaalt met 300watt rms en deze aangesloten. Klinkt prima en vooral handig dat er een remote bij zat zodat ik de bass per nummer snel aan kan passen. Tsja.. kofferbak is overrated zal ik maar zeggen Razz

nog even wat picca's:











oja mn abs werkt op dit wiel ook niet, moet ik daar nog een apart iets voor aanschaffen of volstaat een nieuwe klauw?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group