Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Oranje MX6 2.5l 1992
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Ma 11 Nov, 2013 7:36    Onderwerp: Reageer met quote

Remklauw heeft niets met je abs te maken, word geregeld door sensors en je abs-pomp welke onder je hoofremcillinder zit weggebouwd..
Maar waarom een nieuwe remklauw halen? Je kunt de originele volledig uit elkaar halen en het vastzitten is puur door vervuiling.
Je wil onderhoud zelf doen, dan zijn juist dit soort dingen ideaal om te leren..
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Di 12 Nov, 2013 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt op de ene foto wel zien hoe vuil de abs sensor is
Kan zijn dat ie daardoor niet goed werkt Brand het lampje van de abs ook in het dashboard? zo niet werkt de abs wel
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Di 12 Nov, 2013 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

het lampje brand niet maar er is wel een tandwieltje van de abs afgebroken, althans zo lijkt het. Ik heb er verder geen last van tijdens het rijden dus for the time being laat ik het lekker zo zitten.

@marcel

De remklauw komt uit 1992, dus deze was sowieso aan vervanging toe, alle andere klauwen zijn al een keer vervangen (Of zien er in ieder geval stukken nieuwer uit dan deze, heb geen bonnetjes dat ze vervangen zijn). Als ik de remklauw vervangen heb ga ik met plezier eens kijken of ik hem weer werkend kan krijgen, wellicht ga ik hem ooit nog nodig hebben, maar op dit moment is het voor mij (ook zeer zeker omdat ik met een vriend naar school carpool) van belang dat de auto zsm door de apk komt en de weg op mag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 13 Nov, 2013 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

RealSlimShady schreef:
De remklauw komt uit 1992, dus deze was sowieso aan vervanging toe.


Complete onzin...

Remklauwen worden 9 van de 10 keer vervangen, puur uit gemakszucht en/of omdat dat meer opleverd voor de garage.

Eraf moet ie zowiezo, ontluchten moet je ook en het demonteren+schoonmaken van die remklauw is hooguit een kwartiertje werk.

Je moet het zelf weten, het is jou feestje.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Wo 13 Nov, 2013 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

nieuwe remklauw is al besteld, komt morgen binnen. niet per se complete onzin, de remklauw is al oud en al te best zag hij er niet meer uit. Dat gemakszucht een rol speelt is altijd zo, elk onderdeel is te repareren/reviseren, vraag is of dat altijd de verstandige keus is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Zo 17 Nov, 2013 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

even een update:)

Vandaag na het uitbrakken de verse remklauw er eens onder gesmeten. verliep allemaal soepeltjes, alles overgezet, ontlucht, reservoir bijgevuld en op het moment der waarheid weigert mijn handrem nog steeds Evil or Very Mad
Enige wat er niet terug onder is gezet zijn 2 kleine plaatjes die het piepen van je blokken zouden voorkomen, deze waren zo totaal af dat ik ze er niet meer onder terug heb gezet, lijkt me niet dat dat het probleem is.
Errug vervelend dit weer, dus dan maar de kabel langslopen denk ik?
Als iemand nog andere suggesties heeft over wat het zou kunnen zijn, hulp is gewenst!
nog even wat picca's, op de een of andere manier kan ik sommige plaatjes alleen heel klein of extreem groot krijgen, dus als je het niet goed kan zien moet je even op de afbeelding klikken of naar imageschack bij mazda mx6 kijken:




Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Zo 17 Nov, 2013 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je de klauw wel afgesteld met de inbus bout aan de achterkant
Zit een bout aan de achterkant van je remklauw. Als je deze eruit draait zit er een inbusbout in daarmee stel je de zuiger in indraaien tot de blokjes beet hebben en dan een tikje weer terug
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Zo 17 Nov, 2013 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

hmm nee was me niet opgevallen dat die er zat?
Morgen daar maar even naar kijken dan:) Scheelt een hoop geld en moeite als dat het is!
Hartstikke bedankt voor de tip in ieder geval Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 18 Nov, 2013 16:39    Onderwerp: Reageer met quote


Nr3 is de inbus bout

_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Wo 20 Nov, 2013 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

jaja, eindelijk de apk binnen en de kentekenplaten op de auto!
Mazdarati hartstikke bedankt voor de tip! met een beetje afstellen deed de handrem het nu prima Very Happy
Als presentje voor de mazda even naar de wasstraat geweest zodat hij weer mooi glimt naar het gesleutel van de afgelopen dagen:)

Morgen eerste ritje ermee naar school maken en dan even plannen maken voor wat er de komende tijd aan gaat gebeuren!

even picca's:




Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 20 Nov, 2013 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi dat het gelukt is .
Nu lekker genieten van de auto .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Do 21 Nov, 2013 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

Succes met de auto en mooi dat het allemaal nog gelukt is. En doe maar rustig aan de slechte tijd qua weer zit eraan te komen
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Do 09 Jan, 2014 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Zo maar weer eens een updateje:
Laatste tijd weer wat bezig geweest met de auto.
Ik was met een vriend naar de paul walker memorial day in nieuwegein geweest en kwam er op de heenweg achter dat mijn remmen staal op staal gingen, niet echt een plezant geluid zalk maar zeggen Rolling Eyes Daar ook nog Mazdarati ontmoet en iemand van het forum waarvan ik niet meer precies weet wie het is Very Happy De remvloeistof is weer helemaal vers en de motorblokolie ook. Van sinterklaas heb ik een hele mooie 2,5 tons krik gekregen en een 186 delige sleutelset waardoor en nu overal en altijd gesleuteld kan worden. Zelf setje assteunen gekocht aangezien ik het toch ietwat onveilig vond dat al het gesleutel plaats vond terwijl de auto op een 20tal rotte houtblokken stond Rolling Eyes

Dus aangezien de remmen op waren nieuwe blokken en schijven van TRW voor gekocht en deze geïnstalleerd. Remt nu allemaal weer prima.
Ook van mazdarati een gechipte ECU gekocht en zijn oude demper. De ECU ligt er sinds gisteren op en met een beetje geluk de demper binnenkort ook. ECU merk ik wel aanmerkelijk meer koppel, wat heerlijk rijd.
De demper moet waarschijnlijk wel afgezaagd worden aangezien er allemaal koek aan zit en hij zo niet op de uitlaatpijp past. De demper is dan 70mm diameter buis en de pijp 50mm dus heb een verloop voor ertussen gekocht. Nu heb ik 2 vragen:

- Is het handiger om het verloop-de demper-de pijp aan elkaar te (laten) lassen of volstaan 2 klemmen ook prima?

- Weet iemand of er een DB killer op de uitlaat past en zo ja waar deze te krijgen is (weet niet of DB killer universeel is) Want de DB killer is er uit dacht ik en ik vermoed dat ik dan elke ochtend de buurt wakker heb, wat niet gewaardeerd gaat worden.

Tevens laatst vergeten huissleutels mee te nemen na een avondje stappen, had wel mijn autosleutels mee en had nog van een week eerder een slaapzak in mijn auto liggen (ging toen bij een vriend pitten) dus heb ook de winternacht in de mx6 doorgebracht. Een beetje koud maar ligt prima zo'n lage bak, stoeltje achterover en het is bijna een bed haha!

Het tweede avontuurtje was dat ik in een erg slimme bui dacht dat ik ipv over de drempels heen er ook wel om heen kon rijden. Wat resulteerde in een gigantische modderpoel en anderhalf uur poetswerk Embarassed

En mijn allereerste prent van oom agent ontvangen. 10km te hard in mijn moeders auto. Moet zeggen dat die flitspalen nog niet eens zulke slechte foto's maken haha Laughing

nu alle foto's, het zijn er een beetje veel, bij voorbaad mijn excuses Embarassed

fotosessie met een maat van me met zijn rover 200vi








De resultaten van het gevecht met de modder.


Deze 2 lampen gaan soms branden bij het rijden, soms ook alleen het lampje van de lamp. Aangezien je normaal niet verder mag/moet rijden bij rode lichten vroeg ik me af of iemand hier weet wat er aan de hand is. Als ik mn lampen uit doe heb ik er geen last van. Overigens branden ze echt heel soms. Dacht zelf dat het lag aan mijn versterkers die de accu leeg trekken of is er iets niet goed geaard ofzo?

nog wat picca's van de meeting


slapen in de waggie

foto's van de demper

je ziet de putjes wel haha, zo zag mijn linkervoorschijf er dus uit, blokje was helemaal niks meer van over logischerwijs


de flitsfoto haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 09 Jan, 2014 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dat van de lampjes is waarschijnlijk van de dynamo die aan zijn eind begint te komen .
Hij werkt dan nog net wel maar geeft dan te weinig voltage/ampere .
Ga er maar vanuit dat die binnen kort de geest geeft .

Uitlaat zou ik lassen want als die maar een klein beetje lekt op de naden merk je er niks van maar bij de apk keuren ze hem dan af .

DB killer kan er in maar toen ik de demper kocht zat deze er al niet meer bij .
Weet alleen niet of ze los te krijgen zijn .

Dit is een filmpje dat die onder mijn mx6 zat met Decat en xs-power headers .
Daarna heeft die 1 jaar onder de opel corsa van de buurjongen gezeten .

(Was nog met de klde)
http://www.youtube.com/watch?v=7xyg33gjNT0
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
RealSlimShady
Freak


Geregistreerd op: 3-11-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Do 13 Mrt, 2014 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hey allemaal, is weer veelste lang geleden dat ik een update deed, en deze komt er met een beetje geluk van het weekend weer. Eerst had ik even een vraagje: Ik ga wat meer audio in de auto zetten en moet dan toch echt mijn dynamo gaan vervangen, deze is zoals al eerder aangegeven door mazdarati aan vervanging toe, helemaal als je er zwaardere audio in gaat gooien. Dus nu had ik even gekeken op misterauto en op ebay, en vroeg me af waar ik een redelijk goedkope, goede alternator kan krijgen. Is dit bijvoorbeeld voor ford probe/mx6 universeel? Kan ik eentje uit een sloop-auto halen en zo ja weet iemand er toevallig nog een te staan? En is er nog een verschil tussen de bouwjaren van de mx6 qua alternator?
Alvast heel erg bedankt en als het een beetje meezit een grote update van het weekend!
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group