|
Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
|
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 30 Sep, 2014 20:38 Onderwerp: motor onder plaat |
|
|
Ik ben van plan de aerodynamica van de MX6 wat te verbeteren en ben daar voor op zoek naar de kunststof afwerking die, ik dacht, onder de MX6 zat vroeger.
In het verleden hebben er verschillende kunststof delen onder de auto gezeten maar bij de garage blijkt dit ooit weggegooid te zijn.
Heeft iemand nog wat liggen? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Wo 01 Okt, 2014 10:36 Onderwerp: Re: motor onder plaat |
|
|
dubbelpost _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Laatst aangepast door marcel21674 op Wo 01 Okt, 2014 12:30, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Wo 01 Okt, 2014 10:57 Onderwerp: Re: motor onder plaat |
|
|
marcel21674 schreef: | rob.showa schreef: | Ik ben van plan de aerodynamica van de MX6 wat te verbeteren en ben daar voor op zoek naar de kunststof afwerking die, ik dacht, onder de MX6 zat vroeger.
In het verleden hebben er verschillende kunststof delen onder de auto gezeten maar bij de garage blijkt dit ooit weggegooid te zijn.
Heeft iemand nog wat liggen? |
Wat is het doel, verbruik verbeteren? Want dan is het een waste of time and money. Dan zijn er andere alternatieven die veel meer effect hebben denk ik. Heeft denk ik meer zin om de motor en aandrijving te optimaliseren.
Zorgen voor meer motor vermogen, langere eindoverbrenging. De auto gewicht laten verliezen. motor niet onnodig laten draaien. En vooral dat laatste, daar verkijk je je op. In 4 maanden tijd heeft het start stop systeem van onze cx5 al 3 uur bespaart op brandstof. Duis stationair draaien voor een stoplicht etc. en dat had nog veel meer kunnen zijn.
Wat ook enorm scheelt is wat langzamer rijden, geen 120 maar 105 en een constante snelheid blijven rijden.
Had op deze manier met de cx5 een verbruik tussen de 1 op 20 en 1 op 23 op de a2 richting utrecht. Rijdt ik 120 a 130, dan zit ik op een verbruik van 1 op 15 a 1 op 16 hooguit. |
_________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 01 Okt, 2014 18:33 Onderwerp: Re: motor onder plaat |
|
|
marcel21674 schreef: | marcel21674 schreef: | rob.showa schreef: | Ik ben van plan de aerodynamica van de MX6 wat te verbeteren en ben daar voor op zoek naar de kunststof afwerking die, ik dacht, onder de MX6 zat vroeger.
In het verleden hebben er verschillende kunststof delen onder de auto gezeten maar bij de garage blijkt dit ooit weggegooid te zijn.
Heeft iemand nog wat liggen? |
Wat is het doel, verbruik verbeteren? Want dan is het een waste of time and money. Dan zijn er andere alternatieven die veel meer effect hebben denk ik. Heeft denk ik meer zin om de motor en aandrijving te optimaliseren.
Zorgen voor meer motor vermogen, langere eindoverbrenging. De auto gewicht laten verliezen. motor niet onnodig laten draaien. En vooral dat laatste, daar verkijk je je op. In 4 maanden tijd heeft het start stop systeem van onze cx5 al 3 uur bespaart op brandstof. Duis stationair draaien voor een stoplicht etc. en dat had nog veel meer kunnen zijn.
Wat ook enorm scheelt is wat langzamer rijden, geen 120 maar 105 en een constante snelheid blijven rijden.
Had op deze manier met de cx5 een verbruik tussen de 1 op 20 en 1 op 23 op de a2 richting utrecht. Rijdt ik 120 a 130, dan zit ik op een verbruik van 1 op 15 a 1 op 16 hooguit. |
|
Aangezien de auto alleen op het circuit rijdt gaat het mij niet om het verbruik
Dat zuinig rijden doe ik met de Lupo 3L waar ik een gemiddeld jaarverbruik van 1:27,6 mee haalde afgelopen jaar.
Gaat me meer om wat extra bescherming aan de onderzijde, een wat hogere bedrijfstemperatuur en een betere flow onder de auto door.
Auto gaat uiteindelijk nog iets lager bij de grond als dat hij nu is, vooral achter en na het plaatsen van de nieuwe ophanging wil ik dat nog iets verder optimaliseren.
Verder nog wat extra koeling richting de remmen en waarschijnlijk een rolkooi. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|