Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ulixez Freak
Geregistreerd op: 9-3-2005 Berichten: 355 Woonplaats: Vosselaar
|
Geplaatst: Zo 10 Sep, 2006 20:01 Onderwerp: mijn 2.0 v16 turbo project |
|
|
Ik heb dan toch maar besloten om voor een turbo te gaan.
het gaat een lang durig projectje zijn want het heeft namelijk niet voorang op andere belangrijke dinge.
wat men planne zijn
*FMIC
*garrett t28rs turbo
*Apexi stand alone ECU
*HKS BOV
*gasklep wat groter late make
*clutchmasters stage 4 koppeling
en mss nog iets dt ik vergete ben
en nu wat spy pics van het buize werk en de FMIC dat al voor een deel klaar zijn
het intercoolertje
intercooler geplaatst
engine shot
turbo collector + turbo ( turbo is niet de mijne maar is er eentje om alles al op maat te make )
intercooler geplaatst met bumper (hier moet nog een lipje onder men bumper bijkome )
al het buizewerk kan ik dinsdag gaan afhalen want zoals je mss al kan zien moet de collector nog verder afgelast worden en word alles ook gepolierd |
|
Naar boven |
|
|
to fast Freak
Geregistreerd op: 6-7-2005 Berichten: 511 Woonplaats: veenendaal
|
Geplaatst: Zo 10 Sep, 2006 20:56 Onderwerp: |
|
|
ziet er goed uit hoor. dat beloofd wat een 2.0 turbo. nog niet eerder gezien in een mx6... |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Zo 10 Sep, 2006 21:15 Onderwerp: |
|
|
Hehehe dat ziet er leuk uit
En dit levert geen geïrriteerde belgische keurmeesters op?
Heb je nog mods gedaan aan het blok? _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Zo 10 Sep, 2006 22:05 Onderwerp: |
|
|
wouw~!! wat ziet dat er gelikt uit!! ben benieuwd naar de dyno
kom je trouwens eren beetje uit met de radiateur? _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
ulixez Freak
Geregistreerd op: 9-3-2005 Berichten: 355 Woonplaats: Vosselaar
|
Geplaatst: Ma 11 Sep, 2006 13:08 Onderwerp: |
|
|
mja van die keurmeesters is geen probleem die kerel van die "tuneshop" heeft me gezegt dat ik hem dan een dagje bij hem moet afzette hij zet hem dan helemaal trug orgineel en rijd hij zelf naar de keuring en ga ik hem trug hale met heel men turbosetup er trug op
nopes nix meer aan men blok veranderd maar dat komt met de toekomst wel eerst ga ik de turbo tege een niet al te hoge druk (wss 0.5 bar) en zal hij iets van een +/- 200pk hebbe en dan met de tijd andere drijfstangen en andere pistons en dan ga ik hem tege 270 pk late draaie denk ik
en met de radiateur komt het zeker goed uit de intercooler ligt er nog ver voor en turbo zelf ligt er ook nog wel een stukje vanaf maar dat zie je niet zo goed op de foto |
|
Naar boven |
|
|
psycholander Freak
Geregistreerd op: 11-5-2006 Berichten: 1207 Woonplaats: H.I.Ambacht
|
Geplaatst: Ma 11 Sep, 2006 14:44 Onderwerp: |
|
|
Wat kost zoon geintje ongeveer? misschien intressant voor mijn 2.0i in de toekomst _________________ Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
|
|
Naar boven |
|
|
Grunn Freak
Geregistreerd op: 12-1-2006 Berichten: 200 Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Ma 11 Sep, 2006 15:34 Onderwerp: |
|
|
Als ik dat zo zie, zou ik alles mooi poetsen en dan een deel van de motorkap van glas maken.... zoiets verstop je gewoon niet!
Echt gaaf hoor.... _________________ Owh yeah....MX-6 2.5 V6 That's the way i like it!
296 duizend KM op de teller......en ik ben blij dat ik op gas rij.... |
|
Naar boven |
|
|
ulixez Freak
Geregistreerd op: 9-3-2005 Berichten: 355 Woonplaats: Vosselaar
|
Geplaatst: Ma 11 Sep, 2006 15:46 Onderwerp: |
|
|
mja het grapje kost wel best wat maar ik doe het in stappe anders is het niet te betale
en het poetsen gaat zeker gebeuren de buize worden allemaal gepolierd en ik was al aan het denken om een rooie powdercoated valve cover te kope
nu ben ik enkel nog wat op zoek naar zo een renauld laguna voorbumper lipje omdat de intercooler er iets onderdoor komt en dat vind ik niet zo supermooi met de toekomst komt er wss een mazdaspeed lipje aan maar dit is maar voor tijdelijk dan
ik zelf ben ook al wat gaan rondhoren daarstraks maar is zomaar niet te vinden |
|
Naar boven |
|
|
Thunder Lizzard Freak
Geregistreerd op: 21-6-2006 Berichten: 257 Woonplaats: Zwolle
|
Geplaatst: Ma 11 Sep, 2006 22:58 Onderwerp: |
|
|
Ben je niet bang dat de boel kapot gaat als je in de toekomst rond de 270 pk zit ?Kun je hem dan nog wel op de weg houden als je gas geeft ? |
|
Naar boven |
|
|
ulixez Freak
Geregistreerd op: 9-3-2005 Berichten: 355 Woonplaats: Vosselaar
|
Geplaatst: Di 12 Sep, 2006 14:40 Onderwerp: |
|
|
ik heb de cardan assen al late nakijke en die konden het al aan omdat het 2delige zijn en als hij op 270pk draaid dan zitte er ook al andere pistons en drijfstangen in dus dat gaat ook al minder snel stuk het enige waar ik wat over twijfel is de vitessenbak
en op de baan houde wat versta je daar onder want met een turbo kan je ook rustig rijde hoor en als ik gas geef en ik houd hem niet dan vraag ik wel aan een kennis voor wat tips die heeft namelijk een ibiza met 450 op de voorwielen |
|
Naar boven |
|
|
kabouterventje Freak
Geregistreerd op: 21-1-2005 Berichten: 647 Woonplaats: Lochristi
|
Geplaatst: Di 12 Sep, 2006 22:33 Onderwerp: |
|
|
Ongelofelijk leuk... En als je zo makkelijk rond de keuring geraakt nog beter. Maar, ff moraalridder spelen, je beseft toch dat je als je een ongeluk ofzo hebt dat dit je heel zuur kan opbreken en je een levenslange afbetaling kan bezorgen? |
|
Naar boven |
|
|
jasper Freak
Geregistreerd op: 28-12-2005 Berichten: 464 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
Geplaatst: Wo 13 Sep, 2006 9:01 Onderwerp: |
|
|
oke belgieen is dus echt k*t voor een auto tunner waarom doen ze daar zo moeilijk als je een snelle wagen heb (bv. RS6 of Ferarie) dan kan je ook snel en dat zijn ze standart. _________________ -Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped - |
|
Naar boven |
|
|
ulixez Freak
Geregistreerd op: 9-3-2005 Berichten: 355 Woonplaats: Vosselaar
|
Geplaatst: Wo 13 Sep, 2006 13:57 Onderwerp: |
|
|
mja das hiere idd kak in belgië
mja en kabouter ik weet da goe genoeg merja dan moogde nix mer doen he |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Wo 13 Sep, 2006 21:28 Onderwerp: |
|
|
@ jasper,
jep en voorzien van een E-keur. maar het blijft krom.. _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
kabouterventje Freak
Geregistreerd op: 21-1-2005 Berichten: 647 Woonplaats: Lochristi
|
Geplaatst: Wo 13 Sep, 2006 23:23 Onderwerp: |
|
|
ulixez schreef: | mja das hiere idd kak in belgië
mja en kabouter ik weet da goe genoeg merja dan moogde nix mer doen he |
Ik begrijp je ergens wel hoor, ik ben het ook nog zinnens geweest. Maar het risico is me te groot. Het is idd stom dat het bij ons niet mag en in andere europese landen wel. Maarja, hier gaan ze er al 30 jaar vanuit dat de ongelukken te wijten zijn aan rijgedrag en snelle wagen terwijl de Belgische infrastructuur zelf voor veel ongevallen zorgt door oa de slechte staat van de wegen, bepaalde kruispunten en situaties, onlogische snelheidsbeperkingen en etc etc etc.... Maar ze zullen het nooit snappen. |
|
Naar boven |
|
|
|