Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Excimer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 6-6-2005 Berichten: 671
|
Geplaatst: Do 19 Nov, 2009 23:08 Onderwerp: |
|
|
En dan nog iets.
Als zo'n 30% van de privé-autorijders ineens 50% minder gaat rijden? Hoeveel geld loopt us Camille mis? Moet ook dat weer gecompenseerd worden. Laat staan de mindere omzet en dus lagere winsten voor Shell/Esso en consorten?
De tweedehands automarkt stort volledig in, banen zullen verloren gaan door het sluiten van kleine garagebedrijven? Ik zit zo maar even na te denken. Maar is dit mogelijk? Zou zo maar kunnen. Je gaat inderdaad elk jaar de aanschafwaarde van je auto betalen aan belastingen. Nee, ze hebben het goed voor mekaar daar in het Haagse pluche. Laten we allemaal in Nederland een baantje zoeken als vertegenwoordiger. Kan de baas opdraaien voor de kosten. Oh ja, die baas moet dat weer verwerken in de verkoopprijs van zijn producten. Duurdere boodschappen of andere luxere spullen. Minder koopkracht dus. Hoe meer je er over gaat nadenken hoe erger het is. _________________ I've gone the French way. |
|
Naar boven |
|
|
JDx Freak
Geregistreerd op: 4-10-2007 Berichten: 249 Woonplaats: Emmen
|
Geplaatst: Vr 20 Nov, 2009 0:01 Onderwerp: |
|
|
Eerst dacht ik schijt, ik ga me er niet druk om maken, maar hoe meer ik me erin verdiep, des te belachelijker het is! |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Vr 20 Nov, 2009 5:46 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Oh ja, die baas moet dat weer verwerken in de verkoopprijs van zijn producten. Duurdere boodschappen of andere luxere spullen. Minder koopkracht dus. Hoe meer je er over gaat nadenken hoe erger het is.
|
Dus er zal goedkoper geproduceerd moeten worden en dat gaat hier niet.
De productie zal dus wegtrekken naar lagelonenlanden zoals china en india.
Hier komen dus steeds meer mensen op straat te staan.
Een neerwaardse spiraal dus.
Alleen jammer dat we hier al een jaar of 10 mee bezig zijn (als het niet langer is).
Kijk maar naar de productie van huishoudelijke apperatuur, TV's en noem maar op.
Deze productie is al bijna helemaal verhuisd naar dit soort landen.
Maar we doen het ook zelf!!!!!!!
Wij willen de goedkoopste TV, auto noem maar op.
Ook san zou je moeten zeggen: ik kies bewust.
Ik koop geen dingen die in dat soort landen gemaakt zijn. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Excimer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 6-6-2005 Berichten: 671
|
Geplaatst: Vr 20 Nov, 2009 13:19 Onderwerp: |
|
|
En dan hoor je ook nog dat het Nederlandse "Spijker" zijn productie verlegt naar Engeland. Wisten jullie dat sommige callcenters achter een 0800/0900-nummer in Zuid Afrika of India zit. In mijn vakgebied contactlenzen zitten sommige callcenters in Noord Ierland. En daar zitten dan Nederlands sprekende mensen.
Als je wil doen wat Rob voorstelt, wat wil je dan nog kopen? Want wat komt er niet uit Verweggistan of Vervammebeddië. In ieder geval uit die landen waar ze het niet zo nauw nemen met emissieregeltjes als in Europa. Want de uitstoot van schadelijke stoffen in China is zeer groot. Vandaar dat elke conferentie over klimaatveranderingen bij voorbaat niet kan slagen. _________________ I've gone the French way. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Vr 20 Nov, 2009 14:45 Onderwerp: |
|
|
Wij werken veel met chemicalien.
Het afvoeren hier in Nederland is duurder dan de aanschaf.
Dacht je nou echt dat ze daar in china moeilijk over doen?
Kraan open en zo de sloot in.
En als je het management hoort zijn het puur de lonen.
OK zijn ook wel 6x ze hoog en daar werken ze er ook nog 72 uur per week voor maar ook de kwaliteit is anders.
Gelukkig dat de europese autofabrikanten eissen dat het uit europa komt.
Ze nemen het niet zo nauw met de kwaliteit aan de andere kant van de bol. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Excimer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 6-6-2005 Berichten: 671
|
Geplaatst: Zo 22 Nov, 2009 15:42 Onderwerp: |
|
|
Laat ook hier je grieven achter en teken, ookal stem je geen VVD. Gewoon doen. Hoe meer petities er komen, des te harder zal Eurlings moeten luisteren.
http://kilometerheffingnoway.nl/
Marco _________________ I've gone the French way. |
|
Naar boven |
|
|
Excimer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 6-6-2005 Berichten: 671
|
Geplaatst: Za 28 Nov, 2009 11:07 Onderwerp: |
|
|
Zojuist mijn afschrift gelezen voor de periode 16-11-2009 t/m 16-2-2010. Ik betaal nu slechts € 42,= per kwartaal. Als ik verwacht dat voor mijn MX straks 3ct/km ga betalen kom ik tot de volgende rekensom:
12000km/j voor € 0,03 per kilometer. Komt neer op € 360,= per jaar heffing. Dat is dan wel ff € 30,= PER MAAND. En dan is dat wel meer dan 50% meer. Dus denk je, ik ga naar werk met het OV. Denk dan eens naa over het volgende. Een maandkaart voor mijn traject kost de lieve som van € 137,= per maand.
Hoezo gaat de automobilist niks meer betalen.
En dan is 3ct/km nog maar een begin.
Edit gedaan. Annemiek wees mij op een behoorlijke fout van mijn kant. _________________ I've gone the French way.
Laatst aangepast door Excimer op Za 28 Nov, 2009 11:57, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
GVR111 Freak
Geregistreerd op: 30-10-2009 Berichten: 178 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Za 28 Nov, 2009 11:31 Onderwerp: |
|
|
Bedoel je niet 42,- per maand Bij je afschrift staat vaak welke maand van het kwartaal er verrekend word.
Ik vind nergens een berekening waar je 168,- per jaar wegenbelasting betaalt, met het gewicht van 1195 kg.
Was het maar waar dat er een provincie zo goedkoop was, dan gingen we meteen verhuizen.
Annemiek
Quote: | Zojuist mijn afschrift gelezen voor de periode 16-11-2009 t/m 16-2-2010. Ik betaal nu slechts € 42,= per kwartaal. |
_________________ MX6.......het is een virus!! It takes two!! |
|
Naar boven |
|
|
Excimer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 6-6-2005 Berichten: 671
|
Geplaatst: Za 28 Nov, 2009 11:54 Onderwerp: |
|
|
Tot mijn grote schaamte ben ik inderdaad fout. Het is nu € 42,= per maand.
Toch blijf ik tegen de kilometerheffing. Er hoeft maar 1ct/km bij te komen en het is gelijk geld. En dan moet ik ook geen kilometer meer rijden he. Bovendien denk ik niet dat een auto uit 1992 een goedkoop tarief gaat krijgen. Mijn vorige standpunten blijven dus gehandhaafd.
Bedankt voor de correctie, Annemiek. _________________ I've gone the French way. |
|
Naar boven |
|
|
GVR111 Freak
Geregistreerd op: 30-10-2009 Berichten: 178 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Za 28 Nov, 2009 12:20 Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook wel erg benieuwd waar het allemaal heen gaat met die nieuwe regelingen.
Annemiek _________________ MX6.......het is een virus!! It takes two!! |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
|
Naar boven |
|
|
André Freak
Geregistreerd op: 14-2-2007 Berichten: 255 Woonplaats: Alkmaar
|
Geplaatst: Za 28 Nov, 2009 19:49 Onderwerp: |
|
|
Van de week was er een pittige discussie in de tweede kamer over met name de spitsheffing die naast de kilometerheffing er ook moet gaan komen.
Uiteindelijk stelde iemand (weet niet meer wie) dat als het maatschappelijke draagvlak voor de spitsheffing niet groot genoeg zou zijn er dan maar geheel van de kilometerheffing afgezien moest gaan worden !!
De BPM komt te vervallen, Hoe groter de auto hoe meer voordeel, dus degene met veel geld heeft dan het voordeel, en jan de L... met zijn tweedehands auto is dus de sigaar.
Dit is de grrotste groep, dus het melkkoe effect is er weer. _________________ Mazda MX-6 2.5i 24V & Mazda 6 CITD & Kawasaki ZZR-1100/KR1S/KL250/Z750.
Speed is all you need ! |
|
Naar boven |
|
|
JDx Freak
Geregistreerd op: 4-10-2007 Berichten: 249 Woonplaats: Emmen
|
Geplaatst: Wo 30 Dec, 2009 21:28 Onderwerp: |
|
|
Volgens autoweek specs is de km-heffing voor een MX-6 straks 0,4 ct/km is dit zo laag omdat het een youngtimer is?
Of is dit gewoon een raar bedrag omdat ze die gegevens nog niet hebben voor deze wagen?
Want de meeste benzine auto's zitten rond de 2/3 cent en diesels rond 5/6 cent per km. |
|
Naar boven |
|
|
JDx Freak
Geregistreerd op: 4-10-2007 Berichten: 249 Woonplaats: Emmen
|
Geplaatst: Wo 30 Dec, 2009 21:33 Onderwerp: |
|
|
Ik zie het al, alle auto's die geen label hebben (A t/m G) op autoweek krijgen gewoon 0,4 cent, is een automatisch systeem, dit klopt dus niet.
Een Celica 1.8 (D-label) zit op 2,6ct/km en een Celica 2.0 (F-label) op 4,1ct/km. Bij de 2.0 Turbo staat geen label en staat 0,4ct/km.
Een MX-6 zal dus wel rond de 3 a 4 ct/km liggen. |
|
Naar boven |
|
|
EwoutV6 Freak
Geregistreerd op: 20-11-2004 Berichten: 697 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr 22 Jan, 2010 16:21 Onderwerp: |
|
|
UPDATE:
bron: ANP
DEN HAAG - De kilometerheffing komt er niet als de ANWB de plannen afwijst.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) zei dit vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad.
De ANWB kondigde vorige week een ledenpeiling over de kilometerheffing aan.
De Bondsraad van de organisatie komt zaterdag bijeen.
Eurlings zei dat de steun van de ANWB, die vier miljoen leden telt, voor hem erg belangrijk is.
Het draagvlak voor de kilometerheffing is essentieel, benadrukte hij.
''Dat is meer dan een meerderderheid in de Tweede Kamer. Als de gemiddelde automobilist er tegen is,
komt de heffing er niet.''
De ANWB zou daarmee terugkomen van zijn aanvankelijke steun aan de invoering van de kilometerheffing.
Eurlings wees erop dat de organisatie aan de wieg heeft gestaan van de plannen.
De vorige en de huidige ANWB-directeur, Paul Nouwen en Guido van Woerkom, behoren tot de bedenkers van de heffing.
Eurlings wees nog wel op het risico dat automobilisten duurder uit kunnen zijn als de heffing van de baan is.
Volgens hem wordt in het kader van de heroverwegingsoperatie gedacht aan het installeren van tolconstructies.
De heroverwegingsoperatie behelst door het kabinet voorgenomen miljardenbezuinigingen waarop ambtenaren broeden.
De bewindsman is geen voorstander van tolconstructies. ''Ik hoop niet dat oude spoken langskomen.''
Hij doelde op de tolpoortjes die een van zijn voorgangers als minister van Verkeer en Waterstaat, Tineke Netelenbos, wilde neerzetten.
Automobilisten zouden daardoor bovenop de wegenbelastingen per passage vijf tot zeven gulden kwijt zijn.
Eurlings zei dat het systeem van kilometerheffing ''niets extra'' kost.
© ANP |
|
Naar boven |
|
|
|