Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 15 Feb, 2010 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag tussen de bedrijven door de distributie en de uitlaat gemonteerd.
Morgen even een paar nieuwe riemen halen dan kunnen die er ook weer een tijdje tegen.
Inmiddels ook de EGR gevonden dus even kijken hoe dat gaat lopen maar waarschijnlijk wordt gewoon alles afgedopt.
Een en ander zal duidelijker worden als ook het inlaatspruitstuk erop zit.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 16 Feb, 2010 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmorgen een paar nieuwe riemen gekocht en erop gelegd.
Tevens de bougiekabels opgezocht en geplaatst.
Verder nog wat kleine dingetjes.



Hier de EGR-klep gemonteerd.
Schroefdraad e.d. zat er allemaal + het kanaal dus moest wel gemonteerd worden.
Het enige is dat de uitlaat slecht past.
Ik heb eerst de achterzijde gemonteerd en daarna de voorzijde.
Het verbindingsbuisje van de EGR past echter voor geen meter, maakt niet uit want word toch afgedopt.

Nu afwachten voor het inlaatspruitstuk.
Moet nog wat aan gefreesd worden en daarna spuiten en monteren.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 16 Feb, 2010 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

Petje af rob ziet er super uit zo met de kleuren .

Alleen 1 ding kan echt niet rob . Twisted Evil

DIE EGR !!!!!!!!!!

Die moet ook mooi zilver worden . Very Happy
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 16 Feb, 2010 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het liefste dat h**re-ding er af laten maar je zit waarschijnlijk met foutmeldingen.
Het mooiste staat een mooi grijs plaatje achterop.
Misschien dat Sebas weet of je hem ongestoord ervanaf kan laten?
Momenteel zit hij erop om te kijken waar hij overal aangesloten zit.
Er zit namelijk ook een aansluiting op het thermostaathuis.
Eerst even afwachten totdat het inlaatspruitstuk klaar is en gemonteerd en dan zien we nog wel.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tijntje
Freak


Geregistreerd op: 21-2-2009
Berichten: 123
Woonplaats: rotterdam

BerichtGeplaatst: Di 16 Feb, 2010 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

egr -->> ugr -->> uitlaat gas recirculatie

maar de ugr word meeste gebruikt om schonere uitlaatgassen te krijgen

als je deze eraf laat kan de lambda waarde een beetje gaan rotzooien ed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 16 Feb, 2010 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Als je hem erop laat zitten blaast hij alleen maar rotzooi je blok in wat je dus niet wilt hebben.
De laatste jaren rij ik al met een afgedopte EGR klep en dat rijdt gewoon super.
Alleen verse brandstof.
Helaas helpt het niet als je blok niet schoon wordt gemaakt.
Deze KLZE heeft pas 92.364km gelopen en toch was de invloed van de koolaanslag duidelijk waarneembaar op de koppen en de kleppen.
Mijn eerste blok liep bij 203.000km in de soep door kleppen die waren blijven hangen en mijn vorige blok zag er al niet echt veel beter uit bij 194.000km

Hier zie je een klep die nog geen ton in de auto heeft heeft gezeten.
De verdikking op de steel zorgt ervoor dat op een gegeven moment de klep niet meer geheel sluit en een klap van een zuiger kan krijgen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 16 Feb, 2010 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

EGR is de engelse term . (Exhaust gas recirculation)

Ik heb hem erop zitten maar dat is meer om het gat af te dichten en ik geen plaatje had er voor .

Ik heb geen vacuum slangen aan gesloten van de egr .
En ik heb er geen last van met rijden of wat dan ook .
Heb de egr er gewoon op gezet en de egr buis die naar de header gaat voor de zekerheid afgedopt .

Bij de chip die ik heb van Sebas geeft hij wel de fout code's aan als ik de ecu uit lees .
Dit is een kl36 chip maar omdat sommige mensen toch de egr gebruiken bij een ZE heeft hij deze optie er bij op gezet .

Zo lang jij de stekkers van de egr niet aan sluit dan gebeurd er niks met de egr .
De egr moet een vacuum hebben om de klep open te laten gaan .
Zo lang de egr geen vacuum heeft werkt hij niet .

Wil je geen fout meldingen dan zal je hem moeten aansluiten en de egrbuis die naar de header loopt afdoppen .

Maar wat bedoel je met de aansluiting van je thermostaathuis ?
Ik zelf heb ook nog 1 leiding over die langs de grote buis loopt waar je de slang op zet die vanaf de radiator komt .




Het is het dunnen buisje net naast de voorste motersteun .
Bedoel jij deze ?
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 16 Feb, 2010 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, niet die, maar ter hoogte van je thermostaat zit een dunne aansluiting naar rechts waar bij jou die rubber slang omhoog komt die nog niet is aangesloten.
Ik kan dat gat waar de EGR klep gemonteerd zit dus ook gewoon met een plaatje afdekken?
Vacuum ging er toch niet meer op, juist om die reden die je aanhaalt.
En aangezien bij mij de verbindingsbuis tussen headers en EGR niet pastte was ik al op zoek naar een paar passende doppen, kan nu dus 1 minder en waarschijnlijk dat ik hem er nu gewoon afzaag en dichtlas.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 17 Feb, 2010 7:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ja je kan hem gewoon afdekken met een plaatje .

Oke .

Want bij mij zit deze buis er gewoon nog op .
Heb hem gewoon afgedopt .
Waar hij voor is weet ik niet bij mij .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Wo 17 Feb, 2010 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kleine buisje voor bij je motorsteun is voor de koeling van de automaat. De meeste ZE's zijn geleverd met een automaat, vandaar.
Die van rob heeft zeer waarschijnlijk ook een automaat gehad waar korte eindjes mee zijn gereden en op lage toeren. Dat zou de kool aanslag kunnen verklaren en de staat van de lagers.

Wat Tijntje zegt, dat de EGR afdoppen de lambda waarde verstoren kan heb ik nog niet gezien bij een MX6.

Het maakt voor de ecu niet uit of de egr werkt of niet, je krijgt er alleen een foutmelding door. Zolang deze niet uit worden gelezen bij de apk gaan ze ook niet zoeken naar een probleem dat er niet is. Laughing
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tijntje
Freak


Geregistreerd op: 21-2-2009
Berichten: 123
Woonplaats: rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo 17 Feb, 2010 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

het kan gaan storen op de lambda

zei niet dat het gaat he Razz

maar heb het erover gehad met mijn collega's

en die zei ook als de waarden worden gehaald bij de apk word de auto er honderd mee Wink

als de egr niet meer werkt zullen de onverbrande deeltjes brandstof niet nog een keer verbrand worden en we denken dat dat ook alweer te maken had met het nox waarde gebeuren

maar zelfs voor mij is het een tijdje geleden dat ik het gehad heb op school en voor de collega's is het nog langer geleden Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 18 Feb, 2010 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er nu voor gekozen om de EGR/UGR maar in zijn geheel te verwijderen.
De plek waar hij gemonteerd zat is nu met een metalen plaatje afgedekt.
Vanmiddag ook nog even het buisje van de header afgeslepen en die wordt morgen even dichtgemaakt en dan kan zaterdag de zwachtel er weer omheen en de uitlaat er weer op.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 20 Feb, 2010 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmorgen even de header opnieuw ingezwachteld nadat het EGR gat dichtgelast was.
Tevens begonnen met het inlaatspruitstuk dus van de week kan ik weer aan de gang om alles er weer op te zetten en het blok weer compleet te maken.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag een paar uurtjes teruggeweest om het spruitstuk te reinigen en daarna gespoten.
M'n neef had ook meteen de gasklep maar onderhanden genomen.
Helaas was de telefoon leeg dus voor foto's moeten jullie echt wachten.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 23 Feb, 2010 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

HIJ IS AF.........

De gasklep even net wat gladder en vloeiender gemaakt.

De zijkant.

De achterkant zonder EGR.

De voorkant.

En de bovenkant.

Alleen nog even de embleempjes opplakken.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 69, 70, 71  Volgende
Pagina 22 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group