Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 15 Feb, 2010 22:56 Onderwerp: |
|
|
Vandaag tussen de bedrijven door de distributie en de uitlaat gemonteerd.
Morgen even een paar nieuwe riemen halen dan kunnen die er ook weer een tijdje tegen.
Inmiddels ook de EGR gevonden dus even kijken hoe dat gaat lopen maar waarschijnlijk wordt gewoon alles afgedopt.
Een en ander zal duidelijker worden als ook het inlaatspruitstuk erop zit. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 16 Feb, 2010 13:53 Onderwerp: |
|
|
Vanmorgen een paar nieuwe riemen gekocht en erop gelegd.
Tevens de bougiekabels opgezocht en geplaatst.
Verder nog wat kleine dingetjes.
Hier de EGR-klep gemonteerd.
Schroefdraad e.d. zat er allemaal + het kanaal dus moest wel gemonteerd worden.
Het enige is dat de uitlaat slecht past.
Ik heb eerst de achterzijde gemonteerd en daarna de voorzijde.
Het verbindingsbuisje van de EGR past echter voor geen meter, maakt niet uit want word toch afgedopt.
Nu afwachten voor het inlaatspruitstuk.
Moet nog wat aan gefreesd worden en daarna spuiten en monteren. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 16 Feb, 2010 14:32 Onderwerp: |
|
|
Petje af rob ziet er super uit zo met de kleuren .
Alleen 1 ding kan echt niet rob .
DIE EGR !!!!!!!!!!
Die moet ook mooi zilver worden . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 16 Feb, 2010 20:19 Onderwerp: |
|
|
Ik zou het liefste dat h**re-ding er af laten maar je zit waarschijnlijk met foutmeldingen.
Het mooiste staat een mooi grijs plaatje achterop.
Misschien dat Sebas weet of je hem ongestoord ervanaf kan laten?
Momenteel zit hij erop om te kijken waar hij overal aangesloten zit.
Er zit namelijk ook een aansluiting op het thermostaathuis.
Eerst even afwachten totdat het inlaatspruitstuk klaar is en gemonteerd en dan zien we nog wel. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
tijntje Freak
Geregistreerd op: 21-2-2009 Berichten: 123 Woonplaats: rotterdam
|
Geplaatst: Di 16 Feb, 2010 20:22 Onderwerp: |
|
|
egr -->> ugr -->> uitlaat gas recirculatie
maar de ugr word meeste gebruikt om schonere uitlaatgassen te krijgen
als je deze eraf laat kan de lambda waarde een beetje gaan rotzooien ed |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 16 Feb, 2010 20:32 Onderwerp: |
|
|
Als je hem erop laat zitten blaast hij alleen maar rotzooi je blok in wat je dus niet wilt hebben.
De laatste jaren rij ik al met een afgedopte EGR klep en dat rijdt gewoon super.
Alleen verse brandstof.
Helaas helpt het niet als je blok niet schoon wordt gemaakt.
Deze KLZE heeft pas 92.364km gelopen en toch was de invloed van de koolaanslag duidelijk waarneembaar op de koppen en de kleppen.
Mijn eerste blok liep bij 203.000km in de soep door kleppen die waren blijven hangen en mijn vorige blok zag er al niet echt veel beter uit bij 194.000km
Hier zie je een klep die nog geen ton in de auto heeft heeft gezeten.
De verdikking op de steel zorgt ervoor dat op een gegeven moment de klep niet meer geheel sluit en een klap van een zuiger kan krijgen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 16 Feb, 2010 22:06 Onderwerp: |
|
|
EGR is de engelse term . (Exhaust gas recirculation)
Ik heb hem erop zitten maar dat is meer om het gat af te dichten en ik geen plaatje had er voor .
Ik heb geen vacuum slangen aan gesloten van de egr .
En ik heb er geen last van met rijden of wat dan ook .
Heb de egr er gewoon op gezet en de egr buis die naar de header gaat voor de zekerheid afgedopt .
Bij de chip die ik heb van Sebas geeft hij wel de fout code's aan als ik de ecu uit lees .
Dit is een kl36 chip maar omdat sommige mensen toch de egr gebruiken bij een ZE heeft hij deze optie er bij op gezet .
Zo lang jij de stekkers van de egr niet aan sluit dan gebeurd er niks met de egr .
De egr moet een vacuum hebben om de klep open te laten gaan .
Zo lang de egr geen vacuum heeft werkt hij niet .
Wil je geen fout meldingen dan zal je hem moeten aansluiten en de egrbuis die naar de header loopt afdoppen .
Maar wat bedoel je met de aansluiting van je thermostaathuis ?
Ik zelf heb ook nog 1 leiding over die langs de grote buis loopt waar je de slang op zet die vanaf de radiator komt .
Het is het dunnen buisje net naast de voorste motersteun .
Bedoel jij deze ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 16 Feb, 2010 23:07 Onderwerp: |
|
|
Nee, niet die, maar ter hoogte van je thermostaat zit een dunne aansluiting naar rechts waar bij jou die rubber slang omhoog komt die nog niet is aangesloten.
Ik kan dat gat waar de EGR klep gemonteerd zit dus ook gewoon met een plaatje afdekken?
Vacuum ging er toch niet meer op, juist om die reden die je aanhaalt.
En aangezien bij mij de verbindingsbuis tussen headers en EGR niet pastte was ik al op zoek naar een paar passende doppen, kan nu dus 1 minder en waarschijnlijk dat ik hem er nu gewoon afzaag en dichtlas. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 17 Feb, 2010 7:36 Onderwerp: |
|
|
Ja je kan hem gewoon afdekken met een plaatje .
Oke .
Want bij mij zit deze buis er gewoon nog op .
Heb hem gewoon afgedopt .
Waar hij voor is weet ik niet bij mij . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Wo 17 Feb, 2010 19:32 Onderwerp: |
|
|
Dat kleine buisje voor bij je motorsteun is voor de koeling van de automaat. De meeste ZE's zijn geleverd met een automaat, vandaar.
Die van rob heeft zeer waarschijnlijk ook een automaat gehad waar korte eindjes mee zijn gereden en op lage toeren. Dat zou de kool aanslag kunnen verklaren en de staat van de lagers.
Wat Tijntje zegt, dat de EGR afdoppen de lambda waarde verstoren kan heb ik nog niet gezien bij een MX6.
Het maakt voor de ecu niet uit of de egr werkt of niet, je krijgt er alleen een foutmelding door. Zolang deze niet uit worden gelezen bij de apk gaan ze ook niet zoeken naar een probleem dat er niet is. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
tijntje Freak
Geregistreerd op: 21-2-2009 Berichten: 123 Woonplaats: rotterdam
|
Geplaatst: Wo 17 Feb, 2010 19:36 Onderwerp: |
|
|
het kan gaan storen op de lambda
zei niet dat het gaat he
maar heb het erover gehad met mijn collega's
en die zei ook als de waarden worden gehaald bij de apk word de auto er honderd mee
als de egr niet meer werkt zullen de onverbrande deeltjes brandstof niet nog een keer verbrand worden en we denken dat dat ook alweer te maken had met het nox waarde gebeuren
maar zelfs voor mij is het een tijdje geleden dat ik het gehad heb op school en voor de collega's is het nog langer geleden |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 18 Feb, 2010 22:48 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er nu voor gekozen om de EGR/UGR maar in zijn geheel te verwijderen.
De plek waar hij gemonteerd zat is nu met een metalen plaatje afgedekt.
Vanmiddag ook nog even het buisje van de header afgeslepen en die wordt morgen even dichtgemaakt en dan kan zaterdag de zwachtel er weer omheen en de uitlaat er weer op. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Za 20 Feb, 2010 23:22 Onderwerp: |
|
|
Vanmorgen even de header opnieuw ingezwachteld nadat het EGR gat dichtgelast was.
Tevens begonnen met het inlaatspruitstuk dus van de week kan ik weer aan de gang om alles er weer op te zetten en het blok weer compleet te maken. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:51 Onderwerp: |
|
|
Vanmiddag een paar uurtjes teruggeweest om het spruitstuk te reinigen en daarna gespoten.
M'n neef had ook meteen de gasklep maar onderhanden genomen.
Helaas was de telefoon leeg dus voor foto's moeten jullie echt wachten. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 23 Feb, 2010 19:54 Onderwerp: |
|
|
HIJ IS AF.........
De gasklep even net wat gladder en vloeiender gemaakt.
De zijkant.
De achterkant zonder EGR.
De voorkant.
En de bovenkant.
Alleen nog even de embleempjes opplakken. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
|