Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hou namelijk een grote gele stekker met 12 pinnen over die bij de gasklep gemonteerd zit.
Onder het luchtfilter liggen nog 2 van deze stekkers, 1x met 10 aansluitingen en 1x met 12, maar hier heb ik wel een contrastekker bij.
Van de week alles maar weer eens rustig na gaan kijken.
Ik hou trouwns niet alleen stekkers over van de EGR maar ook van de cruisecontrol en airco (maar dan moet je wel weten welke stekker waarop gaat).
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Rob, je zou je egr toch gewoon tegen het blok aan zetten om je stekkers er op te zetten?
Die 23-pins stekker waar je het over hebt heb je wel nodig. Aan de motor zit geen aansluiting waar zoveel pins in zitten dus de aansluiting die je zoekt hangt nog ergens aan de autozijde.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb bij mij alleen de stekkers over van de egr .

Ik heb bij mij de cc wel aangesloten dus daar hou ik geen van over .

Maar kan je eens een foto maken van de stekkers ?

Misschien dat we dan kunnen zien over welke stekkers het gaat .

De stekkers van de aicro zitten aan de bijrijderskant van de auto bij de koplamp .
Dit is een blauwe stekker .
Alle andere stekkers zitten bij mij in de auto . Laughing
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is de duidelijkste foto die ik er momenteel van heb.
Het is de stekker op de gasklep net onder de positiesensor.
Hij is geel van binnen met 2 rijen van 6 pootjes.
Van de Haynes Manual wordt ik iig niet veel wijzer.

En een van de achterzijde.
De stekker is van de kabelboom die achterom loopt op het inlaatspruitstuk.
Ik heb trouwens geen kabels/stekkers afgeknipt.

_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit er trouwens aan te denken om de hele kabelboom maar weer eens los te maken en gewoon van voor af aan te beginnen.
Op die manier kan je tenminste zien of er nog ergens wat hangt wat je over het hoofd heb gezien.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik haal altijd de stekkers los van de sensoren, daarna kan je de kabelboom aan de auto laten hangen en het blok er uit hijsen.
Wat je aan de achterkant hebt aangesloten komt zeker op die stekker uit?
Verder zie ik geen aansluitingen namelijk waar de stekker op uit kan komen.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

Die stekker is inderdaad van de kabelboom achterop.
Het beroerde is dat het blok zo vanuit Japan is gekomen.
Ik had juist problemen om de kabelboom van de auto op de juiste manier op het blok gemonteerd te krijgen.
We gaan van de week gewoon zoeken.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk 1 probleem met de kabel opgelost te hebben.
Dit aan de hand van oude foto's.

Hier zie je op de gasklep geen grote gele stekker zitten.

En hier achterop zie je ook geen kabelboom lopen, maar allemaal losgekoppelde aansluitingen.

Conclusie: dat stuk zit dus nog aan de kabelboom die nog in de auto hangt!!!
En ik maar denken waar ik hem aan moet sluiten terwijl hij er nu dubbel in hangt. Embarassed
Van de week eerst dat stuk maar eens afkoppelen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Is het de stekker onder de TPS sensor ?

Ik denk dat deze van de FPR is .
Op de ZE zie ik de solenoide niet zitten namelijk en bij de DE wel .
Is die daar niet van dan ?
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Oh, waarom zeg je dat niet eerder. Die draadboom is gedeeltelijk voor een automaat en de besturing die daarbij hoort. Dat heb je helemaal niet nodig. Gewoon je eigen draadboom gebruiken en daar waar nodig even los halen en opnieuw intapen.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag even snel langs de garage gereden en de kap open getrokken.
Het is inderdaad wat ik al dacht.
Gewoon een stuk kabelboom wat nu 2x in de auto ligt. Laughing
Bij het uitbouwen van het oude blok hebben we eerst de kabelboom verwijderd en het blok eruit gehaald.
Toen het blok binnenkwam zat er al een stuk kabelboom op het spruitstuk dus dat heb ik weer netjes teruggezet met als gevolg dat het er nu dus 2x inzit.
Op dit stuk kabelboom zitten de aansluitingen van de EGR, de vriskleppen, stuurbekrachtiging maar ook een aantal voor de thermostaat (links tussen de 2 koppen).
Van de week even het een en ander voor de zekerheid checken en omzetten.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 29 Mrt, 2010 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag na m'n werk nog even langs de garage en begonnen met het verleggen van de bekabeling.
Ik kan zeggen dat ik het een k*t-klus vond, maar waarschijnlijk dat het inmiddels wel goed lijkt te liggen.
Ik moet nog 1 stuk slang voor de stuurbekrachtiging op zien te zoeken en ik moet nog op zoek naar een magneetklep die tussen het koolfilter en de rest van het vacuumsysteem hoort te zitten.
Verder moet ik nog de olietemperatuur en druk meters aansluiten en 1 lambda sonde.
Hier de foto's.



En de auto weer horizontaal. Laughing

_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 29 Mrt, 2010 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Nu snap ik wat er is .
Begreep er al geen zak meer van . Very Happy

Maar wat doe je nu met de FPR solenoide ?

Ik heb hem bij mij gewoon op de ZE gezet .

Maar ziet er allemaal goed uit , lekker clean .
Maar 1 ding viel mij gelijk op .
Dat grote zwarte vierkante ding tussen de bumper en het blok .
Of komt daar nog de intake op van het luchtfilterhuis .


Wanneer ga je hem starten ?
En wel filmen he . Very Happy
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 29 Mrt, 2010 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Maar wat doe je nu met de FPR solenoide ?

Die komt er niet meer op.
Volgens het schema en zoals ik hem geleverd kreeg zat hij er ook niet op.
Moet alleen nog kijken voor de Prge Control Solenoid (tussen koolfilter en de vacuum source, hier ben ik nog niet over uit hoe een en ander aan te moeten sluiten).

Quote:
Dat grote zwarte vierkante ding tussen de bumper en het blok .
Of komt daar nog de intake op van het luchtfilterhuis .

De radiator?
Die blijft Wink
Maar of die kunststof aanzuigmond er nog op komt moeten we nog zien.
Het was de bedoeling om een ram-air systeem te maken met een opening door de motorkap maar dat wordt nog een heel gepuzzel om netjes te krijgen.
Ik wil iig het K&N inlegfilter blijven gebruikenen wilde dus de huidige bak op de kop gaan plaatsen, aansluitend aan de kap met een verdieping in de motorkap.
Een bult vind ik eigenlijk storend.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tijntje
Freak


Geregistreerd op: 21-2-2009
Berichten: 123
Woonplaats: rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma 29 Mrt, 2010 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

dan doe je toch een inkeping over een goede breedte van je kap afsluiten met een gaas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 69, 70, 71  Volgende
Pagina 27 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group