Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 05 Apr, 2011 15:58 Onderwerp: |
|
|
De mx3 bak is korter als die van de klde .
Die van de fsde en klde zijn bijna het zelfde kwa toeren .
Het verschil is alleen dat de eind overbrenging kleiner is van de fsde tegen over de klde .
Maar omdat de 5de groter is als die van de klde komen de toeren bijna op het zelfde neer .
Dus als ik nu een 5de van een fsde in een k8 zet dan zou ik tussen de 3250 en de 3750 toeren moet zitten ergens.
Bij de probe hebben ze dit ook al eens gedaan en die zat op de 3300 toeren bij de 120 .
Alleen de eindoverbrenging van de probe is weer kleiner dan die van de klde en groter dan die van de k8 .
Het is een beetje natte vinger werk maar de toeren gaan wel omlaag .
Weet alleen niet hoeveel omdat ze dit nog niet hebben gedaan bij een k8 .
Enige wat ze wel hebben gedaan is een 5de van een klde in een k8 gezet en dat scheelt maar 250 toeren .
Aangezien de 5de groter is van de fsde moet dat dus straks nog lager zitten .(hoop zo 500 toeren) _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 06 Apr, 2011 22:01 Onderwerp: |
|
|
Vandaag zijn de meters binnen gekomen .
Ben gelijk weer aan het klussen geweest .
Ik heb gewoon een kunststof plaatje over het klokje gelijmd .
Daarna 2 gaten van 52 mm geboord waar de meters in passen .
Nu is het alleen nog wachten op de adapter en dan kunnen we het aan sluiten .
Ik hoop dat het er snel is .
Zal wel zo makkelijk zijn dat de meters werken als we de 16de op de dyno gaan . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 10 Apr, 2011 20:38 Onderwerp: |
|
|
Had vandaag niet veel te doen dus ben weer effe aan het sleutelen geweest .
De meters zitten erin .
Nu is het alleen nog achten op de adapterplaat en dan kunnen de sensors erin .
Ook heb ik de achteruitrijlicht gemaakt ivm de j-spec achter lichten .
Enige wat je hoef te doen is een pinnetje te verplaatsen in de stekker .
Nog bedankt voor de tip rob !!
Ook het 3de rem licht werkt weer in de spoiler .
Omdat ik de kabelboom had over gezet van de rode mx6 werkte de rem licht niet meer ivm de trekhaak .
Dus die werkt ook weer .
Genoeg gedaan weer . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 17:22 Onderwerp: |
|
|
Zo vandaag heb ik weer wat tijd vrij kunnen maken voor de auto .
Vorige week heb ik de sensors aan gesloten en die werken .
Vandaag ook de 5de versnelling gedaan .
Boven die van de fsde en de onderste van de k8 .
Toeren tal is mooi naar beneden gegaan .
Van 4000 toeren naar 3400 toeren bij de 120 .
Het gat is nu wel groot als ik van zijn 4 naar zijn 5 schakel .
Maar voor het gassen op de snelweg schakel ik toch terug naar zijn 4 .
Moet zeggen dat het niet zo makkelijk is als ze zeggen .
De kap die over de tandwielen heen zit kan je er niet zo af halen .
De wielkast zit dan in de weg .
Dus de voorste en de zij motor steun los gehaald en het blok 2,5 cm laten zakken zodat het kapje eraf kon .
Daarna alles weer in elkaar gezet en getest .
En het werkt allemaal na behoren . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
SstennizZ Freak
Geregistreerd op: 30-10-2008 Berichten: 61
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 17:29 Onderwerp: |
|
|
Ok kicke, maar het profijt zit hem dus puur boven de 120 op de snelweg? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 17:45 Onderwerp: |
|
|
Ja .
Ik voel wel dat ik nu minder trekkracht heb in zijn 5 met deze tandwielen .
Maar als je een sprint doet tot aan zijn 4 dan zit je toch al op de 160 km bij de 7000 toeren .
Als ik dan over schakkel naar zijn 5de versnelling dan valt hij ongeveer terug naar de 5500 toeren in zijn 5 .
Maar ik heb dit puur gedaan om zuiniger te kunnen rijden .
Nadeel is wel dat je wat trekkracht verlies in zijn 5 .
Maar ja auto in halen is toch altijd effe terug schakelen bij mij . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
SstennizZ Freak
Geregistreerd op: 30-10-2008 Berichten: 61
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 17:49 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | Ja .
Ik voel wel dat ik nu minder trekkracht heb in zijn 5 met deze tandwielen .
Maar als je een sprint doet tot aan zijn 4 dan zit je toch al op de 160 km bij de 7000 toeren .
Als ik dan over schakkel naar zijn 5de versnelling dan valt hij ongeveer terug naar de 5500 toeren in zijn 5 .
Maar ik heb dit puur gedaan om zuiniger te kunnen rijden .
Nadeel is wel dat je wat trekkracht verlies in zijn 5 .
Maar ja auto in halen is toch altijd effe terug schakelen bij mij . |
Mja ok, maar dat vind ik bij mij dan weer niet zo nodig.
Ik krijg woensdag die k8 bak en steekassen binnen. We zouden evt op koninginnedag nog bij de doehetzelf terecht kunnen. Is wel makkelijk op een brug en met motortakel enzo. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 18:41 Onderwerp: |
|
|
Dan kan ik niet .
Maar mijn sleutel ruimte is is groot zat en genoeg ruimte .
Maar de motor kan erin blijven hoor .
Ik haal de bak los en laat hem op straat zakken .
En met het terug zetten is het 1 iemand op de grond en 1 iemand via de motor ruimte met een stuk touw en dan zet je hem er zo weer terug op .
Dan is het alles weer vast bouten en karren .
Klein dagje werk met slap gelul en rook pauzes .
_________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
SstennizZ Freak
Geregistreerd op: 30-10-2008 Berichten: 61
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 18:48 Onderwerp: |
|
|
Haha ja ok.. Maak me eigenlijk nog het meest zorgen om die steekassen.. Ben al een keer eerder in gevecht geweest met die naafmoer zonder luchtgereedschap... Op mijn vorige auto. Was toen écht niet te doen.
Zit alleen nog te twijfelen of ik die stock mx6 koppeling moet houden of die ook meteen moet vervangen.. Als de bak er tóch vanaf is.. En heb al een paar keer gehad dat hij toch ging slippen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 18:55 Onderwerp: |
|
|
De moer die jij bedoel laat ik lekker zitten .
Ik haal de fusee los en trek dan het hele spul na me toe .
Dan trek ik de assen uit de homokineet en meer hoef je niet los te halen .
Die moer zorg er alleen voor dat de homokineet en wielnaaf op zijn plek blijven zitten .
Maar als de koppeling slecht is of te slap dan zou ik het wel gelijk vervangen .
Neem dan gelijk een stage 2 .
Daar kan je nog normaal mee rijden en deze kunnen tot 260 pk hebben .
De stock koppeling (stage1) zitten vaak maar rond de 210 a 220 pk .
En met stamp werk hebben ze het dan zwaar .
Stage 2 is dan net iets sterker . (heb ik zelf ook) _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
SstennizZ Freak
Geregistreerd op: 30-10-2008 Berichten: 61
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 18:59 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | De moer die jij bedoel laat ik lekker zitten .
Ik haal de fusee los en trek dan het hele spul na me toe .
Dan trek ik de assen uit de homokineet en meer hoef je niet los te halen .
Die moer zorg er alleen voor dat de homokineet en wielnaaf op zijn plek blijven zitten .
Maar als de koppeling slecht is of te slap dan zou ik het wel gelijk vervangen .
Neem dan gelijk een stage 2 .
Daar kan je nog normaal mee rijden en deze kunnen tot 260 pk hebben .
De stock koppeling (stage1) zitten vaak maar rond de 210 a 220 pk .
En met stamp werk hebben ze het dan zwaar .
Stage 2 is dan net iets sterker . (heb ik zelf ook) |
Mja ok. Ff kijken of ik daar nog aan kan komen voor die tijd. Maareh hm.. ja de homokineet laten zitten kan wel, maar ze hebben al speling.. En heb evt een setje nieuwe liggen, inclusief de hoezen enzo. Kan anders van mijn werk wel een lange momentsleutel mee nemen, of een groot T-stuk van een grote doppenset. Moet ik alleen even de maat van de moer weten.. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 19:03 Onderwerp: |
|
|
Bij een nieuwe homokineet zit vaak de moer al bij in .
Mocht je hem niet los krijgen dan kunnen we hem altijd nog in slijpen en dan een klap op zijn kop geven .
Dan komt die ook wel los . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 19:11 Onderwerp: |
|
|
Ik ga jullie ff lekker maken hoor;
Ik heb al een aantal keren gehad dat de as van de homokineet vastgeroest zat in de naaf....Das echt niet leuk als je dat overkomt _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 19:21 Onderwerp: |
|
|
Auto heeft een half jaar geleden een klze gekregen .
En toen zijn de assen eral uit geweest .
Maar we zien het wel komt goed . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 25 Apr, 2011 19:56 Onderwerp: |
|
|
Ja, zou het wel raar vinden als jij er niet uit kwam... _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
|